1 bedraad internetpunt deelbaar maken met WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan de knalle

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
52
Beste lezers op dit forum,
Over een week ben ik voor mijn werk in het buitenland en ik zit daar op een plek waar geen WiFi is. (Voor mijn telefoon)
Wel heb ik een pc staan met vanuit de muur 1 netwerkaansluiting naar een pc.
Nu had ik gedacht een kleine router te kopen en deze er tussen te hangen om zo lokaal een WiFi hotspot te maken.
Er zijn diverse 'Travel'routers te koop maar die hebben 1 LAN en 1 WAN poort.
Zijn deze geschikt voor mijn doel of dien ik een gewone 5 poorts router te kopen, DHCP uit schakelen en deze ertussen doen?
Dien ik nog rekening te houden met overige settings?
Dank alvast voor jullie antwoord.
 
Ligt natuurlijk aan het andere netwerk, maar vaak kan je die travel routers verbinden met de netwerkkabel via de WAN poort. Je hangt je laptop dan via de WiFi er aan of via een netwerkkabel. Vaak kan je die travel routers als Access Point instellen, dat die dan alleen WiFi uitzenden en de rest van de netwerkzaken overlaten aan het netwerk van het hotel/etc. (Toevallig de TPLink TL-WR702)
 
Dus in principe kan ik de netwerkkabel uit de muur op locatie in de WAN poort van de Travelrouter steken, dan een kabel door naar het werkstation en zou het internet etc gewoon hierop moeten werken? Ik kan het thuis eventueel testen maar het gaat met name om het doorlussen van het ethernet. De Wifi is voor mijn telefoon. Dank alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan