• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in een lijst met zinnen naar een willekeurig woord met excel of vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael755

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2016
Berichten
28
Hoi allemaal,

Bekijk bijlage Servicerapportzonder.xlsm

Ben nieuw hier en hoop jullie hulp te mogen gebruiken.
Heb met het forum heel veel kunnen oplossen maar dit kan ik nergens terug vinden.

Ik heb al een opzetje gemaakt maar kom er niet uit.

In het gele vak wil ik onderdelen kunnen plaatsen, ik wil hiervoor een paar letters gebruiken en deze dan automatisch laten aanvullen (hij moet de hele zin doorzoeken, dus niet alleen het eerste woord). In de toekomst komer er meer onderdelen in de lijst te staan.

als ik erop klik moet hij het artikel nummer links plaatsten (groene vlak). dit werkt nu maar heel omslachtig want heb hier nu 10 pagina's voor nodig. (de kleuren moeten uiteindelijk verdwijnen :p) (Op dit moment werkt alleen het eerste vakje, heb de andere pagina's moeten verwijderen ivm te groot bestand)

Ik zou graag zien dat we alleen blad5 gebruiken om de onderdelen in vast te leggen.

Wat ik ook graag zou willen is een knopje om ervoor te zorgen dat er een tweede pagina bij komt om meer onderdelen te plaatsen (moet een bijlage worden).

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen want er zitten al heel wat uurtjes in :(.
Als er vragen zijn dan hoor ik het, ik ben zo even een paar uurtjes weg.

Alvast bedankt.

Groet Michael
 
Laatst bewerkt:
Gaat hij zo in de goede richting?
 

Bijlagen

  • Servicerapportzonder(cobbe).xlsm
    84 KB · Weergaven: 37
Hoi Cobbe,

Dank je voor je snelle reactie.

Nee helaas kan je nu niet een woord intypen bijv. "spark"of "skp".
Hij moet een beetje op dezelfde manier werken als vakje 1 alleen dan niet zo omslachtig haha. (wel van mijn file, zie dat hij bij jou al weg is)

Thanksss

Groetjes
 
En wat denk je als resultaat te krijgen als je bv. Spark ingeeft?
 
Alles waar het woord spark in voor komt. En dan wil ik de keuze maken welke spark ik nodig heb.
 
Is het zo iets in die richting?
Indien ja probeer ik het uit te werken.

Kies in D11 uit de validatie en daar na vul je bv Spark in.
 

Bijlagen

  • Servicerapportzonder_2(cobbe).xlsm
    96,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Wow, dit is prachtig. precies wat ik zoek.

Heel klein verzoekje, is het mogelijk dat hij in het tweede schermpje meteen de resultaten weergeeft (nu moet ik op het pijltje klikken)? Is niet belangrijk hoor, ben hier al heel blij mee ;).

Thanks voor al je moeite.

Groetjes Michael
 
Hoi,
Of zoiets mischien?
 

Bijlagen

  • Servicerapportzonderb.xlsb
    101,2 KB · Weergaven: 33
Kijk maar eens of het goed gaat.
Je kan kiezen via Validatie en anders via een woord dat je zelf kiest.

Die #N/B in kolom a11:a21 zal wel moeten blijven staan omdat daar op gesleuteld wordt.
 

Bijlagen

  • Servicerapportzonder_3(cobbe).xlsm
    91,7 KB · Weergaven: 23
Hoi Cobbe en Jack,

Thanks voor de hulp, gaat goed zo.

Cobbe, De N/B kan ik niet laten staan, daar gaat mijn wergever niet mee akkoord. Toch super bedankt voor de hulp.

Jack, even een paar vraagjes;

is het mogelijk dat bij resultaat meer informatie te zien is? Ik mis nu de helft van de zin (onderdeelnaam).
Is het mogelijk te zoeken vanaf blad 1? Of moet dit echt op de pagina zelf? Mocht het mogelijk zijn dan kan ik de knop zoeken hidden voor dat hij hem als pdf opslaat.
Kan het tabje ingave tevoorschijn komen op blad 1? Zeg maar als een tweede pagina en dat dit pas zichtbaar is als er daadwerkelijk onderdelen op geplaatst worden. (ik laat hem zelf opslaan als pdf en alles doormailen naar de klant de zaak en naar mij).

Nog een klein dingetje waar ik tegenaan liep; als ik de onderdelen heb ingevuld en dan nieuwe ingaaf op nee druk en dan later toch nog een onderdeel vergeten ben dan moet ik alles opnieuw intypen :(, is daar ook een oplossing voor?

Bedankt voor de hulp.

Groetjes Michael
 
Laatst bewerkt:
Als die #N/B een probleem is dan is het zo opgelost.
 

Bijlagen

  • Servicerapportzonder_3(cobbe).xlsm
    86,9 KB · Weergaven: 19
Kom er nu achter dat je N/B toch blijft zien als hij overgezet is naar pdf :(.
 
Hoi,
Als je verder wil met mijn idee, ja op al uw vragen kan ik ja antwoorden:)
 
Cobbe, ik zie hem wel. Ook bij je wetransfair. Misschien je beeldscherminstellingen?

Jack, ja zou heel fijn zijn. De ander werkt nog niet naar behoren.
 
Hoi,
Als je verder wil met mijn idee, op al uw vragen kan ik ja antwoorden:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan