hp scanjet 3500c

Status
Niet open voor verdere reacties.

macguy

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2015
Berichten
448
mijn scanner hp scanjet 3500c gaat niet op de pc van mijn ouders die hebben win10. als ik aansluit en ik kijk bij printer en apparaten staat onbekend.

op mijn laptop gaat hij wel ook win10.


mvg macguy
 
Laatst bewerkt:
32bit/64bit?
 
Als hij bij jouw wel werkt onder Win 10 heb je gewoon geluk.
HP ondersteunt de Scanjet 3500c al jaren niet meer, apparaat is minimaal 12 jaar oud en er zijn zelfs nooit drivers geweest voor Win7, Vista was de laatste versie, daarna is de ondersteuning beëindigd.
Mogelijk dat je het ding aan de gang krijgt m.b.v. Vuescan..maar pas op met drivers van wazige driver-sites...
 
mijn scanner hp scanjet 3500c gaat niet op de pc van mijn ouders die hebben win10. als ik aansluit en ik kijk bij printer en apparaten staat onbekend.

op mijn laptop gaat hij wel ook win10.


mvg macguy

Je schrijft niet hoe je de scanner op de pc van je ouders hebt geprobeerd te installeren:
- door Windows detectie?
- middels een HP installatie CD?
- door een losse gedownloade driver te gebruiken voor installatie?

Daarom weet ik niet of het volgende zinvol is:
kijk op de laptop welk stuurprogramma precies is geïnstalleerd voor de scanner en download dat bij HP (?) of elders door rechtstreeks in Google te zoeken op het stuurprogramma. En idd. pas op voor wazige driverdownloadsites!
 
Eerst Jackall's vraag: 32bit/64bit?

Met 32 bits maak je nog een kansje.
Kijk een bij de eigenschappen in apparaatbeheer welke driver er bij jou en de andere pc gebruikt wordt. Mss draagt dat bij tot een oplossing (er op Googlen icm de printernaam).
Hoe heb jij hem dan geïnstalleerd of is het dus toch het 32bit/64bit verhaal?
 
Dan heeft hp nog een universele driver beschikbaar die ook nog te proberen is.
Anders hier wat leesvoer.
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft niet hoe je de scanner op de pc van je ouders hebt geprobeerd te installeren:
- door Windows detectie?
- middels een HP installatie CD?
- door een losse gedownloade driver te gebruiken voor installatie?

Daarom weet ik niet of het volgende zinvol is:
kijk op de laptop welk stuurprogramma precies is geïnstalleerd voor de scanner en download dat bij HP (?) of elders door rechtstreeks in Google te zoeken op het stuurprogramma. En idd. pas op voor wazige driverdownloadsites!
gewoon ingestoken via usb poort

mvg macguy
 
gewoon ingestoken via usb poort

Zou wel kunnen, maar let er wel bij op dat je die niet in de usb3 poort prikt, oudere hardware/software herkent deze poort niet altijd.
 
ga eens HP installatie CD proberen. ik laat iets weten
 
ik heb gisteren geprobeerd met cd en lukt nog niet. heeft iemand nog tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan