Waar halen hosting bedrijven en providers hun internet vandaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0567

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2015
Berichten
52
Hallo iedereen,
ik weet niet of dit de juiste plaats voor mijn vraag is, maar ga hem toch hier stellen.
Waar halen hosting bedrijven hun internet vandaan? Over hoeveel routers beschikken deze bedrijven?
En hoe komen providers als Ziggo en KPN aan hun internet?
Alvast bedankt voor het antwoord,
Met vriendelijke groet, Bas
 
Om je een beetje op weg te helpen, hier aardig wat leesvoer.
 
(Hosting)providers hebben weer een contract met colocatiehostingbedrijven of zgn. transits in datacenters.
 
Kan ik zelf ook zo'n netwerk opzetten met behulp van servers en de juiste software? Of heb je hier een speciaal product voor nodig? Of kan het gewoon helemaal niet?
Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Als je alle rekeningen betaalt voor een GB internet verbinding, alle hardware en software.... en ook degene betaalt die alles voor je regelt... want dat kun je blijkbaar nu nog niet.... JA.... dan kan het....

Dus hard werken en dan kun je een deel wellicht zelf in de toekomst, zodat je wat minder rekeningen krijgt....
 
Over de wereld zijn er een aantal Internet Exchange Points. zoals Amsterdam is een grote. https://ams-ix.net/

Simpel uitgelegd.
mensen bouwen en datacenter en leggen een lijntje naar de dichts bijzijnde IX. dit zijn multi-miljarden projecten en kun je zelf niet realiseren.

Je kan het vergelijken met je thuis netwerk.
Je hebt een switch of een router ergens, en elke PC die je toegang wilt geven naar het internet moet een internet kabeltje hebben.
Als je dit even op schaalt dan is je switch of router de IX. en de pc's de datacenters.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan