iPad 3 Cardreader mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik98

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Berichten
1.664
Kan je een cardreader aan een iPad koppelen, je SD kaartje van een videocamera er in prikken en afspelen?


We hebben hier thuis een nette iPad 3. Nu ben ik doende met slow motion video's bij de zwemtraining voor het verbeteren van de zwemslag. Zie de Nieuwsbrief. Die video's willen we direct kunnen bekijken op de iPad. Die is lekker handzaam, heeft een prachtig Retina scherm en heeft veel accucapaciteit.

Inmiddels zijn we zover dat we een video gaan maken in formaat 720p 25 fps met een wat oudere Sony camera. De iPad 3 trekt de 1080p 50 fps van mijn Panasonic camera namelijk niet.

Ik heb die 720p video via Dropbox op de iPad moeten zetten, maar dat werkt in het zwembad niet. Ik wil een cardreader aan die iPad kunnen koppelen, SD kaartje inprikken, kijken. Alternatief: via mijn laptop. Nadeel: slechter scherm en stroom nodig want die accu ging na 7 jaar kapot. Er is een 30 pins poort op die iPad, maar vooralsnog kan ik nergens een kabel vinden die een 30 pins aansluiting heeft en mini USB aan de andere kant.

Ik ben zaterdag binnengelopen bij de Apple winkel hier in Zoetermeer. Ik loop namelijk te denken aan een iPad Mini als opvolger van mijn Samsung 7" Tab 2 op Android. Ik heb genoeg van al die extra apps die ik nooit gebruik en constant willen updaten. Dab betaal ik liever meer centen voor een goed ding.

Die zeiden dat zoiets niet kan bij iPads (oude en nieuwe) en dat ik dat via de Cloud moest doen. Dropbox bijvoorbeeld. Het ging niet helemaal fijn daar in die winkel. Ik had moeite om niet terug te keffen dat ik dan die iPad Mini ook wel via de cloud kon kopen. Ja, je heb van die Wi-fi kaartjes. Maar dan moet ik er twee bij kopen en ik heb al goede normale kaartjes. Plus dat ze nou niet bepaald te geef zijn.

Wie weet dit?

groet,

Erik
 
Iets al dit misschien:

Apple Ipad Camera Connection Kit 5 in 1, Card Reader met USB ingang en SD Kaartlezer - Kleur Wit - merk i12Cover

Handige Camera Connection Kit voor de Apple Ipad 1, 2 en 3.
Deze Camera Connection Kit heeft een 5-in-1 Card Reader en een extra USB ingang. Een uitermate fijn accessoire voor uw Ipad.
Met de Camera Connection Kit kunt u op twee manieren foto’s en video’s vanaf een digitale camera naar de Ipad importeren. Via de USB-kabel van uw camera of rechtstreeks vanaf de SD-kaart. Met een schakelaar maakt u een keuze tussen deze twee mogelijkheden.
Op deze manier heeft u geen tussenkomst van een PC, laptop of iMac nodig en importeert u eenvoudig foto’s en video’s rechtstreeks vanaf uw camera naar de Ipad.
De 5-in-1 Card Reader leest: USB en SD(HC)/MMC/MS/M2/TF.
 
Iets weet ik wel.
Je hebt Camera Connection Kits. Deze hebben een kaartlezer en een USB poort. Zelf heb ik een keer zo een ding gekocht maar het microschakelaartje was zo enorm slecht dat dit het maar kort heeft kunnen doen. In principe zijn er dus wel oplossingen van derde partijen. Het zal wel zo slecht werken en zo veel mankeren dat ze deze in de winkels niet verkopen willen. Zoek desondanks eens naar dit begrip op eBay en advertentiezoeker.nl of vraag eens naar meer informatie daarover. Als dit het haast nooit doet dan heb je er niets aan op je werk.

Op mijn Android tablet gebruik ik de app WiFiDroid om verbinding te maken met de browser van de computer. Voor de iPad zijn er soortgelijke app's. Hier een voorbeeld: Superbeam Lite

https://itunes.apple.com/us/app/superbeam-lite-easy-fast-wifi/id945389726?mt=8

Met zo een programma krijg je een adres voor in de browser, omdat het bij mij maar twee verschillende adressen zijn heb ik deze als bladwijzer of favoriet al staan. Via de pagina die dan getoond wordt kan je de bestanden beheren en heel snel overzetten in beide richtingen.

Omdat zo een camera connection kit verre van ideaal is, problemen geeft en snel stuk zal gaan, zou ik de laptop gebruiken om veel sneller bij de bestanden te komen en ze te bewerken. Via de WiFi transfer App staan de gewenste en bewerkte delen van de video snel op de iPad (in het plastic zakje).
 
Ik had al ontdekt dat er Camera Connection Kits bestaan. Maar waar ik al een prima cardreader heb en eigenlijk alleen het kabeltje mis is de prijs van die Camera Connection Kit me veel te gek.

Via de cloud komt qua kosten ook al slecht uit, maar ik begrijp dat het genoemde kabeltje wel degelijk te vinden moeten zijn. Die cardreader met een standaard USB naar USB mini doet het bij mij al vele jaren, niks gammels aan.

Bedankt mensen! Het moet gewoon kunnen en ik ga op zoek.

groet,

Erik
 
Zo'n kit te duur?

Bij bol.com nog geen tientje...
 
Alfred meldde dat die kits soms slecht van kwaliteit waren. Ik heb een goede cardreader. Alleen geen kabeltje.

De laptop aan de badrand met een 220V verbinding valt natuurlijk nooit goed te praten als er wat gebeurt. Die laptop in de kantine is geen optie. Uit het bad, naar de laptop - druipend, dan weer terug voor poging twee. Nee, dat is geen goede workflow.

Ik ga morgen eens kijken bij de accessoireshop hier in het Stadshart.

groet,

Just
 
Inmiddels is het probleem iets anders geworden.Ik gebruik VLC om die video's te bekijken, desgewenst ook op heel lage snelheid. Nu blijkt VLC op de iPad het bekijken op lage snelheid niet te bieden.

De video omzetten naar lage snelheid is heel goed te doen, maar dat kost veel tijd. Is er een andere videospeler voor de iPad 3 die dat wel biedt? Ik denk aan 0,20 of 0.25 van de normale snelheid.

Het lijkt wel een gebed zonder eind te worden, maar ik zet door!

groet,

Just
 
Bedankt voor het meedenken, mensen. Ik ga het uitproberen. Bij iOS kan je zo'n app (als het niet dat is wat je hoopte) rustig en volgens de regels verwijderen zonder gevolgen voor het systeem, toch?
 
Als het via iTunes geïnstalleerd wordt dan mag je daar van uitgaan.
Er staan uitgebreide beoordelingen van gebruikers bij. Van sommige opmerkingen kijk ik wel op en er zijn veel app's die geld kosten natuurlijk. Graag gedaan
 
In mijn geval wordt dat dan de App store. Ook goed?

groet,

Erik
 
Mijn pc's draaien allemaal op Xubuntu. De programma-bibliotheken zijn voor mij één van de grote voordelen. Daar kan je er wel buitenom iets installeren, tot aan zelf compileren toe. Maar dan kijk ik wel heel erg uit de doppen! Dat doe ik - als voorbeeld - ook echt niet uit nieuwsgierigheid. Maar dat is tegenwoordig nauwelijks meer aan de orde.

groet,

Just
 
Ik heb die apps allemaal geprobeerd. Ze vinden mijn video's in Dropbox niet of er zijn andere problemen. Even verder zoeken maar.

Ik heb toevallig wel ontdekt dat het toetsenbordje wat we bij die iPad hebben een micro USB poort heeft. Dus is het probleem van een USB kaart koppelen op zich opgelost. Tjee.

groet,

Just
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan