I5 2500k overclocken naar 4.5ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reydan

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Berichten
117
Hoi allemaal.

Ik wil mijn oude I5 2500k overklokken naar het liefst 4.5ghz. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen, ik had al vernomen dat het wordt aangeraden om via de BIOS te doen, en niet via de tuning software van het moederboord zelf.

Het moederboord is een ASRock P67 Extreme4 met een Scythe Mugen 2 cooler. Zelf heb ik al wat doorgelezen op andere websites maar ik vind het best spannend om te doen, en heb nog steeds geen idee hoe te beginnen. Hopelijk dat iemand mij op weg kan helpen het liefst stap voor stap. :D
 
Bedankt voor de links mrmusic.

Gisteravond had ik toevallig het een en ander geprobeerd in de BIOS, na het lezen van een guide op internet.

Had 's nachts Prime95 op Blend mode aan staan, en 's ochtends had ik een blue screen die ik nog nooit gezien had.
 
Tsja.... de risico's van overklokken....

Realiseer je vooral dat ondeskundig of te enthousiast overklokken tot gevolg kan hebben dat je je systeem onherstelbaar beschadigt...
 
Ja dat realiseer ik me wel, maar zo een guide volgen waarbij het gelukt is en waarbij de pagina's tot in de 1000+ lopen, neem ik aan dat het wel aardig deskundig is..

En het schijnt dat 4.5ghz met mijn CPU makkelijk haalbaar moet zijn en niet echt gevaarlijk is.
 
Ligt ook aan je hardware...jouw moederbord zal waarschijnlijk niet hetzelfde merk & type zijn als in die bewuste guide..
Daarnaast wordt de processor een stuk warmer en zal dus ook de koeler in staat moeten zijn die extra warmte goed af te voeren.
Zo zijn er nog wel een aantal dingen te noemen die van belang zijn voor een stabiele overclock ( denk aan je voeding )...
 
Laatst bewerkt:
Van de guide die ik gevolgd heb, was de moederboord hetzelfde type. Mijn koeler is een Scythe Mugen 2, volgens mij was die wel voldoende in staat om te koelen. Want erg warm liep die tijdens de stress test niet. Uiteraard weet ik niet hoe het verder is gegaan toen ik lag te slapen, hij is niet voor niets uitgevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan