Errors na toevoegen Razor (v3) file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victorr99

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Berichten
83
Beste Helpmijers,

Ik ben bezig met een project voor een website. Nadat ik een empty razor file (v3) wil toevoegen krijg ik de volgende error vanuit vs2015.
error.PNG

Als ik het .cshtml bestand openen verschijnt bij errors het volgende (de error met 'Linq' wordt aan het lijstje toegevoegd):
errorlist.PNG

Ook werkt de website niet meer.

Is er iets mis met het razor file, lijkt me raar want de website bevat meerdere razor files.

Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?

mvg, Victor
 
Linq zit alleen in framework 4 of hoger, ik neem aan dat je framework het ondersteund? De klacht is dat "system.linq" niet gevonden kan worden. Afgezien van een verkeerde framework versie kan ik me eigenlijk niet bedenken wat dat kan veroorzaken anders dan een probleem met de instellingen ergens.
 
Ik gebruik framework 4. Als ik hoger ga krijg ik de melding dat sommige componenten niet compatibel zijn.
Echter krijg ik ook steeds meer rare errors. Inmiddels zijn enkele classes (.cs) in de map App_Code ook al niet meer bereikbaar. Als ik vs herstart zijn het weer andere classes. ??? Beetje vreemd dit.
Als ik alle bestanden en mappen (uitgezonderd bin & App_Data) in een nieuw project zet (visual studio & webmatrix 3) krijg ik de volgende error:
Kan bestand of assembly System.Web.Helpers of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. De manifestdefinitie van de gevonden assembly komt niet overeen met de assembly-verwijzing. (Uitzondering van HRESULT: 0x80131040)

Ik hoop niet dat ik de website opnieuw moet gaan maken. Hij is (was) namelijk bijna af...

--
System.Web.Webpages kan die ook al niet vinden. Zelfde error als hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost!
In web.config stond het volgende:
[XML]<runtime>
<assemblyBinding xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1">
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity name="System.Web.Helpers" publicKeyToken="31bf3856ad364e35"/>
<bindingRedirect oldVersion="1.0.0.0-3.0.0.0" newVersion="3.0.0.0"/>
</dependentAssembly>
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity name="System.Web.WebPages" publicKeyToken="31bf3856ad364e35"/>
<bindingRedirect oldVersion="1.0.0.0-3.0.0.0" newVersion="3.0.0.0"/>
</dependentAssembly>
</assemblyBinding>
</runtime>[/XML]

Nadat ik dit weggehaald heb werkt het weer.

Nog bedankt voor je reactie wampier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan