W 8.1 laptop omtoveren naar Chromium laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik wil een laptop, waar nu nog Windows 8.1 op draait, omtoveren naar een Chromebook, waarop Chromium draait.

Met deze handleiding: http://handleiding.helpmij.nl/handleiding/view/index.php?mid=853
Heb ik eerder al eens een Windows 7 laptop omgebouwd naar een Chromium laptop.
Werkt heel goed.
Simpel, en snel te realiseren.

Nu wilde ik precies datzelfde doen, maar de windows 8.1 laptop weigert toch om mee te werken.
Hij boot hem niet op vanaf de usb stick.
Ik heb de 'boot' volgorde aangepast aan de hand van de volgende handleiding: http://acer--uk.custhelp.com/app/an...g-the-uefi-(bios)-setup-on-a-windows-8-system

Hij hoort hem op te starten vanaf de usb.
Ik heb een controle uitgeveoerd of de usb ook bootable is, ook dat is zo.

Maar hij weigert hem op te starten vanaf de usb.

Het gaat om een Acer Aspire E1-571.

Wie kan mij uit de brand en verder op weg helpen?
 
Ik heb een bootable usb gemaakt, volgens de link die jij gegeven hebt.
De usb geeft ook aan dat er chromium op staat.
Maar als ik de usb in de Windows 8 laptop steek, dan weigert hij te booten vanaf die usb...ikzelf denk dat het aan die laptop ligt, hoewel ik de boot instellingen in de bios goed heb staan.

Ik weet verder geen oplossing en heb geen ideeën meer.
 
Het is dezelfde rufus als waar je eerste site me heen leidde.
Ik moet nu gaan, maar zal morgen eens proberen met de andere 2 instellingen ipv de GPT.
En daarna meld ik me als het wel-niet gelukt is.

In ieder geval al vast bedankt voor je moeite
 
Ik heb zo net de volgende instelling geprobeerd.
"MBR partitie-indeling voor BIOS of UEFI-CSM"

Maar ook dat zonder succes.
Hij komt wel op de geformatteerde USB stick, maar bij het opstarten van de laptop negeert de laptop gewoon de USB.
 
@Lange Pier...Normaliter zou dat ook zo werken ja. Ik heb zelf 2 Acer laptops gehad waarbij dat zo werkte.

Maar op deze windows 8.1 Acer schijnt dat niet zo te werken. (waarom niet, weet ik niet....)
Dus heb ik het via de volgende manier gedaan, zoals op de site beschreven staat: http://acer--uk.custhelp.com/app/ans...ndows-8-system
Boot volgorde is dus aangepast, maar hij pakt de USB niet.

Nu overweeg ik de harde schijf er uit te halen, en die te vervangen voor een SSD schijf die ik hier nog heb liggen....maar dan vraag ik me af, als ik dat doe, of hij dan wel direct nog vanaf de usb opstart, als ik die er in druk.
Maar dat is volgens mij weer een hele andere thread?
 
We hebben samen toch besloten om een originele chromebook op te halen.
Puur omdat ze dan een goede hebben, en mijn neefje ook meer en beter leert omgaan met computers en typen.

In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp.
Ook al is het niet opgelost, ik zet hem toch op opgelost.
Zet de oude laptop terug naar fabrieksinstellingen en zal hem te koop aanbieden voor wie belang er bij heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan