processor wordt te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberstefke

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Ik heb gisteren mijn pc nog eens uitgeblazen vanbinnen. Omdat de CPU-fan nu wel erg vuil was en ik er erg slecht bij kan, heb ik die er even afgehaald. Gisteren had ik geen problemen. Toen ik deze avond opstartte, heeft windows eerst (precies een flinke) update gedaan. Daarna hoorde ik 'een' ventilator harder blazen dan normaal en even daarna kreeg ik continu de melding 'CPI is 85°'.

Ligt dat mogelijks aan het feit dat ik die koeler van de CPU heb gehaald? En hoe verhelp ik dat weer?

Laatst bewerkt:
Morgen naar een PC winkel hollen en warmtegeleidende pasta aanschaffen.

Goed schoonmaken met wasbenzine en een zo dun mogelijk laagje van de pasta gebruiken.

Misschien handig als je even uitlegt wàt je exact gedaan hebt..?
Heb je alleen de ventilator van het koelblok van de processor gehaald en het koelblok laten zitten of heb je de complete processorkoeler ( dus ventilator en koelblok ) van de processor afgehaald..?

In het 1e geval controleren of je alles goed vast gezet hebt, dus ook aan het moederbord, in het 2e geval de aanwijzing van L.P. volgen :thumb:

Ik heb idd het hele koelblok eraf gehaald. En nee ik heb biet gezegd dat ik dat al ns ooit gedaan had ;-)

Zal dan ns een pc winkel zoeken waar 'k 'm kan binnengooien. Kan die 85° erg kwaad en laat ik de pc best afstaan to ie oké is, of valt dat nogal mee?

Beter is uit laten totdat de koeler op de juiste wijze, met nieuwe koelpasta, gemonteerd is.
De kans dat het systeem spontaan uitvalt door de hoge temp. is zeer waarschijnlijk.
Dat is niet alleen slecht voor je processor maar ook met name voor je HDD.

Opgelost!! Dank jullie wel!!

Volgens de computerwinkelman zou er geen schade aan de CPU zijn. De intel die er in steekt zou volgens hem zelfs zonder koeling kunnen werken... niet dat ie dat aanbeveelde ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan