VPN geeft problemen met livemail / Gmail Notifier

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal

Om te kijken hoe het werkt heb ik Pia VPN-dienst-provider geïnstalleerd.

Maar ik krijg problemen met mijn email. want er wordt gelijk aangegeven dat ik "ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het ***-account " heb.
Zowel bij Microsoft als bij G-mail krijg ik deze meldingen (en zelfs gelijk een blokkering:evil:)
Zou het komen doordat mijn email door Gmail Notifier om de zoveel tijd gecheckt wordt ? Maar uitzetten helpt niet......

Wie herkent dit en Hoe kan ik dit probleem oplossen ????
Graag jullie advies:thumb:
 
Om dit probleem te voorkomen kun je Gmail of Hotmail toestemming geven vanaf dat ip-adres je mail op te halen. Ik zou dat overigens afraden omdat je nooit weet wat je VPN service met je data doet, en of deze te vertrouwen is.
Buiten dat om is natuurlijk de oplossing niet inloggen. Staan er nog vensters open van je browser waarin je ben ingelogd, of heb je nog een e-mailprogramma open staan die automatisch de post ophaalt?
 
Hoi Frisian,

Dank je wel voor je snelle reactie :thumb:

Buiten dat om is natuurlijk de oplossing niet inloggen. Staan er nog vensters open van je browser waarin je ben ingelogd, of heb je nog een e-mailprogramma open staan die automatisch de post ophaalt?


Ik gebruik dus Gmail Notifier..die heb ik uitgezet en ook mij emailprog Windows live mail..heb ik ingesteld op geen post ophalen.
Maar ik had het idee dat ie het toch deed (?)

Staan er nog vensters open van je browser waarin je ben ingelogd
Dat zou kunen maar dat heeft toch geen effect op mijn mail progs ?

Ik zat ook nog te denken aan mijn mobiel die haalt ook mijn post op maar daar kan het toch niet aan liggen ?

Dus jouw oplossing zou zijn Gmail Notifier en windows-live mail zo inschakelen/uitschakelen dat ze geen post meer ophalen ?:)

( PS:Zouden anderen ook zo hun VPN configureren ?)
 
Hoi.

Alles wat post op kan halen uitschakelen inderdaad. Gmail en Hotmail registreren vanaf welk ip-adres jij inlogt. Of ze dat ook doen bij webmail durf ik niet met zekerheid te zeggen. Persoonlijk log ik nooit via een VPN in op belangrijke diensten zoals banken of e-mail. Ik vertrouw de VPN dienst daarvoor te weinig.
En je GSM maakt geen gebruik van VPN, die heb je als het goed is geïnstalleerd op de pc waar je de VPN-dienst wenst te gebruiken.
 
Dank je wel Frisian,

Ik heb inmiddels even geëxperimenteerd .
Als ik dus VPN inschakel zet ik eerst Wind. Live Mail de optie "verzenden en ontvangen " uit en het zelfde kan dus ook met Gmail-notifier :)
Het probleem lijkt me zo omzeilt .
Hartelijk dank voor het meedenken !!!!!:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan