IP adressen blokkeren Synology NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Beste mede helpmij-ers,

Ik heb al een tijdje een NAS draaien, van Synology om precies te zijn.
Hiervoor had ik zelf een klein servertje waar m'n site en mail op draaide.
Nu ik dit allemaal op mijn NAS heb staan krijg ik de laatste tijd steeds vaker mailtjes dat er weer een IP adres is geblokkeerd door m'n mail server of FTP server omdat deze meer dan een x aantal keer heeft geprobeerd om in te loggen. Ik heb de locatie's van die IP's opgezocht en die komen van over de hele wereld.
Nu vroeg ik me af, ik kan in de Firewall hele landen gaan blokkeren zodat ze uberhaupt geen toegang meer hebben tot de mail server.
Nu kom ik zelf persoonlijk niet verder dan Nederland en misschien af en toe een keer iets verder (maar dan zet ik dat land tijdelijk uit)
Nu vroeg ik me af wat makkelijk is. Moet ik gewoon alles gaan blokkeren en alleen bijvoorbeeld de IP adressen uit Nederland openzetten (en eventueel uit de USA ivm Dropbox en Google enzo)?
Dan heb ik ook gelijk mijn volgende vraag, hoe zit dat dan met mail? Is het dan niet dat als je bijvoorbeeld wat besteld bij een honky ponky website (china ofzo) dat die mail ook geblokkeerd wordt omdat die hoogstwaarschijnlijk uit dat moeilijke land komt? Of heeft dat niks te maken met mijn Firewall?
Of moet ik het gewoon laten geworden en hopen dat het ze uiteindelijk niet lukt om in te loggen?

Alvast heel erg bedankt!!

Groet Jelle
 
Mail is een specifieke poort je hebt altijd de optie alle landen te blokkeren behalve voor mail. Wat je ook kan doen is voor eenmalig gebruik van email naar bepaalde landen je mail koppelen aan GMAIL of HOTMAIL door het reply-to adres aan te passen. in het geval van een reply krijg je die dan geserveerd via een server die je kunt vertrouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan