E-mail verzenden vanaf netwerkcamera (Panasonic)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Ik kon geen categorie specifiek voor netwerk-/IP-camera's vinden, dus heb mijn vraag in deze categorie geplaatst. Indien nodig, graag verplaatsen.

Ik heb twee netwerkcamera's van Panasonic, de BL-C111 en KX-HCM10CE, al wat oudere camera's dus. Beide zijn aangesloten via ethernet met een statisch IP-adres.

Deze camera's beschikken over de mogelijkheid om op vaste momenten of bij gedetecteerde beweging foto's te maken en deze vervolgens te verzenden via e-mail. Dit zou ik graag willen, maar beide camera's beschikken niet over de mogelijkheid om bij de SMTP-server aan te melden met SSL- of TLS-encryptie. Bestaat er een mogelijkheid om, ondanks dit, toch berichten te versturen? Ik heb één Hotmail-account en twee Gmail-accounts en graag zou ik een van deze twee diensten gebruiken.

Als het overigens met geen mogelijkheid kan, dan schaadt het niet, ik kan de gemaakte foto's alsnog bekijken als ik mij aanmeld op de camera.

Hieronder twee afbeeldingen van de netwerkconfiguratie op de BL-C111, misschien bruikbaar:

pnc_email1.PNG

pnc_email2.PNG
 
Je kunt de smarthosts (mailservers) van je eigen provider proberen te gebruiken. De meeste vereisen namelijk nog geen verificatie als je vanuit hun eigen netwerk komt
 
Wij hebben Ziggo als ISP, ik zie op de pagina met serverinstellingen voor POP3 en IMAP dat ook bij hun TLS/SSL vereist is.
 
Smtp.ziggo.nl zou het ook moeten doen via poort 25. Dus zonder TLS.
 
Ik kan inderdaad een verbinding opzetten naar smtp.ziggo.nl op poort 25:

2016-03-30 (1).png

Op dit moment heb ik geen toegang tot het e-mailaccount (ik beheer het niet) maar ga dit binnenkort even navragen om te testen of dit werkt.

Ik zet voor nu de vraag op opgelost. Bedankt voor de tip! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan