windows 10 na 29 juli 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
112
Als ik het goed heb begrepen is Windows 10 tot 29 juli 2016 gratis te installeren (als je tenminste een legale versie van Windows 7 of 8 hebt). Ik heb momenteel een legale versie van Windows 10. Ik vraag me af of je deze legale Windows 10 kunt behouden als je bijv. na 29 juli 2016 je "gewone harde schijf" vervangt door een SSD.
Vraag: Kunt je je legale Windows 10 versie behouden en zo ja, hoe moet je dat aanpakken?
Bij voorbaat dank voor een een reactie.
 
ik heb het meermaals gedaan, nog geen enkel probleem gehad.
Anders is het als je bvb het moederbord moet vervangen, dan moet je win 10 opnieuw aanschaffen ( dixit microsoft )
 
Bedankt voor de moeite. Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Je schrijft "ik heb het meermaals gedaan".
Bedoel je daarmee dat je bijvoorbeeld Windows 10 had al geinstalleerd en daarna opnieuw hebt geinstalleerd nadat je de harde
schijf had vervangen (waarna Windows 10 daarna direct zonder verdere actie al was geactiveerd?) Of bedoel je dat je Windows 10
had geinstalleerd en vervolgens (op dezelfde harde schijf) opnieuw hebt geinstalleerd (waarna Windows 10 al direct was geactiveerd?)
In het 1ste geval zou het kunnen betekenen dat de installatiegegevens van de legale Windows 10 zijn opgeslagen ergens op het
moederbord (in ieder geval niet op de harde schijf, lijkt mij). Als dat zo is dan geeft dat de burger weer moed.
 
Optie 1 inderdaad.
Microsoft maakt een snapshot van je systeem maar het vervangen van je schijf levert geen problemen op.
Hier ook al diverse systemen gedaan.
 
ik bedoel idd dat ik reeds meermaals een upgrade naar een ssd deed mét behoud van een bestaande win 10 installatie.
 
de Jean, zelfs je moederbord kan je vervangen onder windows 10. Heb ik in de praktijk geprobeerd en het lukte.
 
kan, ik heb er geen ervaring mee, maar volgens microsoft zal je wel degelijk een nieuwe win 10 moeten aanschaffen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is knap.
Het één en ander wordt in het BIOS opgeslagen.
Dit is ook zoals dejean zegt terug te vinden bij MS.
Ook uit eigen ervaring kan ik je melden dat dit niet lukt.
 
Het kan echt: alles veranderen en gewoon verder werken.
Ik heb van een pc met windows 10 een kopie gemaakt van de systeempartitie naar een andere HD.
Deze HD aangesloten op een pc met:
- een ander mobo (AMD-based M4A89TD i.p.v. Intel-based P5B)
- ander geheugen (DDR3 i.p.v. DDR2)
- een andere cpu (AMD Athlon i.p.v. Intel Dual core)
- een andere Videokaart (Geforce 7 i.p.v. AMD-kaart). Daar was wel de Basic Display Driver van MS bij gebruikt. Daar moest de driver dus apart voor worden gedonwload en geinstalleerd).
Maar het werkte gewoon. Alleen even wachten bij de eerste start met de boodschap "apparaten voorbereiden"

Deze gekloonde versie doet het nog steeds goed. Ik heb inmiddels ook software uit de Windows store kunnen downloaden.
Opvallend daarbij is dat daarbij het account van de originele win10 installatie gebruikt werd.
De oorspronkelijke win10 installatie werkt overigens niet meer (kan niet meer geactiveerd worden).
 
mooi zo, wanneer nodig kom ik hiervoor bij jou aankloppen ! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan