Tekentjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
De symbolen die aan een kleur gekoppeld worden, worden zelf door de maker van een patroon hieraan gekoppeld.
De ene fabrikant gebruikt daar verschillende kleuren voor. Dimensions doet veel patronen met o.a. rood en blauw.
Maar de meeste patronen zijn gewoon in zwart wit. Er zit dan hooguit een kleurenschema bij, waarin dus in blokjes de betreffende kleuren te zien zijn , plus de tekens, plus de kleurnummers.
Aan die blokjes heb je in wezen niet veel, want die zijn maar heel klein.
De tekens gekoppeld aan de kleurnummers zijn het belangrijkst.
Ik wil nu voor het eerst in mijn leven een eigen patroon gaan maken. Ik denk dat het me bij voorbaat al gaat bevallen, want het is echt de "grote liefde van mijn leven" om het zo maar te zeggen.
Ik zal zo goed als zeker meer patronen gaan maken.
En dan is het makkelijk als op den deur de tekentjes al door klanten aan een kleur gekoppeld kunnen worden.
Dus eerst alle kleuren hun eigen teken.. Daarna patronen gaan maken.

Die betreffende tekens zal ik dus nu ook moeten gaan stuffen uit mijn lijst, want het wordt een patroon die ik wil gaan verkopen. En dan is het dus verboden.
Dat is wel ERG jammer, want er zijn zo rond de 440 verschillende kleuren en dan wordt het zoeken naar tekens steeds moeilijker.
Dit had echt een uitkomst geweest.
Misschien moet ik de link in dit stuk nog eens opzoeken. Dat is een link waarin verwezen wordt naar een programmaatje om zelf tekens te ontwerpen.
Misschien kan ik daardoor weer wat meer variatie verzinnen.
 
Houd er wel rekening mee dat als je eigen tekentjes in een font/lettertype gaat maken je moet zorgen dat de klant een excel-bestand en een font-bestand krijgt.
Het is dan makkelijker het als pdf-bestand te publiceren, met als bijkomend voordeel dan de klant het pdf-bestand niet kan aanpassen (tenzij je dure software hebt).
Persoonlijk denk ik dat "wingdings", "wingdings 2" ,"wingdings 3" en "webdings" genoeg keuze hebben om aan 440+ unieke symbolen te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels héél veel uit wingdings 1,2 en 3 gehaald. Ook wat uit webdings, maar die zijn doorgaans wel héél klein. Daar is het echt even zoeken naar de iets grotere tekens.
Heb ik daar gelijk eens een vraagje over. Ik heb alle kleuren nu aan tekens gekoppeld. Maar het ene teken is vaak kleiner dan het andere.
Worden die wel in het zelfde formaat in zo'n hokje geplaatst? Passen ze zich aan het formaat van het hokje aan?Of krijg ik daar dan ook verschil in?:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan