Tekentjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

mythodea

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2013
Berichten
63
Hoi,
Ik weet niet of ik het hier op het goede onderwerp zet. Maar ik kan geen beter onderwerp vinden.
Ik ben op zoek naar allerlei tekentjes die ik wil gaan gebruiken om een patroon mee te maken.
Zouden die op het internet te vinden zijn? Of worden die vaak in een computerprogramma gemaakt?
Het gaat hier om standaard tekentjes als puntjes, pijltjes, streeptjes, balletjes en allerlei andere vormen.
Ik heb veel verschillenden nodig.
Weet iemand waar die te vinden zijn op internet? Of in welk programma dat gemaakt wordt?:)IMG_0021.jpg
 
Waar zou ik dat dan moeten vinden? Sorry voor deze lekenvraag.
Maar wat ik weet van mijn computer en windows is dat het het moet doen als de computer aangaat, net zolang tot ie weer uitgaat.
Ik doe het standaard gedoe van mailen, internet afzoeken en faceboeken.
Maar ik heb géén idee waar, in welk onderdeel van Windows ik dat zou moeten zoeken.
Zit dat in een Word? Of Excel programma?
Ik heb windows acht en weet dat er een boel apps zijn, maar ik het géén enkel idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken.:eek:
 
Ga links onder naar het venstertje "zoeken" en type daar: "speciale tekens"


Klik op het zoekresultaat en daar staan er heel veel
 
Bedankt. Ik heb ze gevonden.
En ik kan er zeker wel een aantal gebruiken. Maar het zijn wel merendeel een soort lettertekens.
En om een patroon wat duidelijker te maken heb ik ook tekens nodig zoals in mijn afbeelding bij dit stuk staan.
Hier staan dan ruitjes als "dikke" tekentjes zeg maar, maar er zijn ook driehoekjes en rondjes etc.
Die zou ik ook nog wel kunnen gebruiken. Want al die letterachtige tekens worden er door elkaar niet duidelijker op.
Een beetje een mix van alles zou perfect zijn.
En nu kan ik vanuit dit tekenlijst ook wel genoeg gebruiken... Maar ik kan er wel een paar honderd in totaal gebruiken.
Heb je nog een ander idee waar die tekens te vinden zouden zijn?
In ieder geval wel bedankt.. Want hier heb ik zeker wel wat aan.
 
Kijk ook eens naar de Windings fonts:
Wingdings.JPG
 
Kijk ook eens naar de Windings fonts:
Bekijk bijlage 265561

Ik zie hier al weer een paar tekentjes bij (Die driehoekjes bijvoorbeeld) die ik in mijn eigen speciale tekenslijst niet tegenkwam..
Ik denk dat ik het met deze tekens wel ga redden...
Waar kan ik die Windings fonts vinden? Naast dan deze afbeelding?
En hoe kan ik die naar een ander programma overbrengen?
Ik moet het allemaal in ruitjes gaan doen. Welk programma heeft dat?
 
Wingdings zitten b.v. in Word, bij de verschillende lettertypes
 
Weet iemand toevallig ook hoe ik een raster kan maken in deze vorm?
Met de dikke lijnen om de tien blokjes en de cijfers ernaast die het aantal blokjes aangeeft?IMG_0039.jpg
 
Ziet er wel heel interessant uit. Bedankt voor de tip.
Géén idee of het is wat ik zoek, maar ik kan altijd nog even informeren.
Het zou me een boel werk kunnen schelen.
Bedankt:)
 
Ik ben inmiddels eens in die speciale tekens gaan spitten en na wat dieper zoeken heb ik toch gezien dat er ERG veel tekens te vinden zijn.
Dus ik denk dat het me wel gaat lukken.
Ik heb inmiddels ook gevonden hoe ik een raster in words kan maken. Maar dat blijft wel beperkt tot een A4.
Wat ik niet helemaal begrijp is, dat een verkoper bij de MediaMarkt me zo simpel liet zien hoe ik in Excel zo veel vakjes kan maken als ik wil,
door ze in elkaar te schuiven.
Nu heb ik het thuis geprobeerd, maar bij mij blijven het allemaal langwerpige vakjes waar niks mee te beginnen valt.
Heb ik nog een Excel met "achterstand"? Ik heb zelf een 2013 editie.
Ik denk dat ik Excel fijner zou vinden. In Word kom ik niet verder dan max 50 vakjes naast elkaar, anders wordt het te groot.
Dat is wel een beetje weinig voor een borduurpatroon. Dat zou een bepaalde irritatie wekken bij borduursters, omdat ze zoveel over moeten springen naar een ander
vel, met maar 50 steken naast elkaar.
Een stuk of 70 a 80 vakjes naast elkaar zou voor mij ideaal zijn.
Ik heb hier een foto van een tabel die ik gemaakt heb in words. Maar zowiezo zet hij hem te veel naar de zijkant.
Ik vermoed dat dit met mijn kantlijn te maken heeft?
En dit zijn langwerpige vakjes. Voor een borduurpatroon zou ik het liefst vierkante vakjes willen hebben.
En een dikke lijn om de blokken van 10 vakjes horizontaal en verticaal.
Heeft iemand nog het geduld om me tips te geven?
Met de tekens ben ik nu volledig geholpen. Waarvoor mijn hartelijke dank:)IMG_0042.jpg
 
Excel is ook beter dan word voor deze toepassing, google maar eens op "cross stitch excel".
Kolombreedte en rijhoogte instellen in excel, zie https://support.office.com/nl-NL/ar...wijzigen-db30658d-0c0b-44ad-825f-55f1cb4d9957
Celranden instellen in excel, zie https://support.office.com/nl-NL/ar...wijderen-54fc84b6-d267-4d2c-bb27-7b00bb0abbf1
Excel kan minimaal 256 kolommen breed en minimaal 65000 rijen hoog.
80 kolommen is geen probleem, je moet alleen even weten hoe alles op 1 blaadje te printen.
 
Laatst bewerkt:
De medewerker van mediamarkt liet mij zien hoe eenvoudig het was om de cursor op zo'n hoek van een vak te zetten en dan de vakjes in te krimpen.
Ik begrijp niet helemaal waarom het bij mij niet gaat. Doe ik iets fout? Ik heb echt nog nooit met excel gewerkt. Vind het een nogal ingewikkeld programma.:eek:
 
Bedankt voor de tips. Ik ga ze van het weekend bestuderen. Hier zal ik stukken wijzer van worden.
Ik ben wel blij met dit item. Ik leer hier een hoop. Dus als het mag zou ik het wel even open willen houden.
Ik kom nog zoveel tegen wat ik niet weet..;)
Bijvoorbeeld het volgende:
Ik ben nu een lijst met tekens aan het maken, met bijpassende DMC kleurnummers.. Is altijd makkelijk om te hebben.
Maar nu ben ik ineens bij een aantal tekens tegengekomen dat er staat: "Persoonlijk gebruik"..
Betekent dit dat dit auteursrechterlijk beschermde tekens zijn? Die niet voor artikelen gebruikt mogen worden die verkocht worden?
 
De tekens die bij een bepaalde dmc-kleur horen zijn toch afhankelijk van het ontwerp.\
In het ene patroon kan een rondje blauw zijn en in een ander patroon kan een rondje rood zijn
Daarom wordt er toch bij elk patroon een leganda geplaatst?

Een font/lettertype/symbool met de opmerking "free for personal use" mag je gebruiken zolang je er geen geld mee verdient.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan