Windows 10 aggressie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op 10 april 2016 heb ik de gegevens die ik moest kopiëren in het kladblok uitgevoerd, zie eerste suggestie van "Mik Zjegger", het bestand heet "Stop windows 10 ugrade.reg".
Dit heb ik geïnstalleerd d.m.v. dubbel klikken en volgens opnieuw opgestart.
Ik laat weten hoe dit uitpakt!
 
@MikZjegger
Vandaar dat ik een tool adviseerde die monitored welke updates van MS dat zijn en deze vervolgens blokkeert. Het is gewoon niet te doen om zelf elke dag de windows update catalog te openen en kijken of 1 van de gepushte updates een w10 update is, en vervolgens deze handmatig te blokkeren.

Ik ben er 100% voor dat de EU waakhond dit soort achterbakse praktijken gaat onderzoeken
 
@jordy14nl
Dat lijkt mij een prima tool die ik nog niet kende, komt waarschijnlijk omdat ikzelf het probleem niet heb.
Zal er strakjes eens naar kijken en in het vervolg aanbevelen.
 
@MikZjegger
Vandaar dat ik een tool adviseerde die monitored welke updates van MS dat zijn en deze vervolgens blokkeert. Het is gewoon niet te doen om zelf elke dag de windows update catalog te openen en kijken of 1 van de gepushte updates een w10 update is, en vervolgens deze handmatig te blokkeren.

Ik ben er 100% voor dat de EU waakhond dit soort achterbakse praktijken gaat onderzoeken

Wie neemt er aktie, ik sta er achter!
 
vervolg

Nadat ik de eerste regel van MIK Zjegger heb ingevoerd, Hkey_local_machine\software\polices\Microsoft\Windows\GWX "DisableGWX"=dword:00000001.
Van 12-4 op 13-4 is mijn PC nadat ik hem heb uitgezet is hij opnieuw automatisch geupgrade met als gevolg dat alle instellingen van Win 7 Pro zijn gewist inclusief het register, E-Mail, Firefox etc.
Zou overstappen naar een "Apple", misschien een optie zijn ?!
 
Lange Pier

Ik heb uitsluitend 1 regel ingevoerd en niet alles!!!!!!!!!!!!
 
Overstappen naar Apple vind ik toch een beetje drastisch. Misschien dat je nu 1 van de tools een kans wil geven om er verzekerd vanaf te zijn?

Kijk hier: http://ultimateoutsider.com/downloads/
De windows 10 installatie en melding spam heet GWX. met de GWX control panel kun je hem beheren en verwijderen. heb dit al bij behoorlijk wat mensen geinstalleerd.

Vervolgens kun je automatisch update gewoon aan laten. Ik adviseer ook om dit niet uit te zetten, niet zo zeer voor veiligheid maar voor de werking van programma's.

Met deze tool maakt u daar definitief een einde aan en het levert bovendien vele GB's aan ruimte op de HD op: http://win10wiwi.com/

 
Laatst bewerkt:
Overstappen naar Apple vind ik toch een beetje drastisch. Misschien dat je nu 1 van de tools een kans wil geven om er verzekerd vanaf te zijn?

Quote Origineel gepost door jordy14nl Bekijk Bericht
Kijk hier: http://ultimateoutsider.com/downloads/
De windows 10 installatie en melding spam heet GWX. met de GWX control panel kun je hem beheren en verwijderen. heb dit al bij behoorlijk wat mensen geinstalleerd.

Vervolgens kun je automatisch update gewoon aan laten. Ik adviseer ook om dit niet uit te zetten, niet zo zeer voor veiligheid maar voor de werking van programma's.

Ik heb op dit bericht gereageerd en op een PC geïnstalleerd. Ik neem aan dat download..... de goede is. Ik vind de instelling na installatie verwarrend.
De volgende tekst verschijnt:"No traces of Get Windows 10 apps, Windows 10 upgrade settings, orWindows 10 installation file found. You appear to be safe."
Heb ik het nu goed geïnstalleerd? De bedoeling is dat Win 10 niet geupgrade wordt!
 
Wanneer je het programma installeert zul je dit zien:
gwx.png
Vervolgens klik je de knoppen:
"Click to prevent 'Get Windows 10' app"
"Click to Prevent Windows 10 Upgrades"

Nadat je dit gedaan hebt zal boven aan in het programma staan:
"Is 'Get Windows 10' icon app allowed" : No.
"Are Windows 10 upgrades allowed" : No.

Dan zit je goed.
 
Laatst bewerkt:
Jordy14NL, Mijn instellingen zien er nu net zoals op het plaatje.
Bedankt!!!!
Tot slot hoe plant je die afbeelding in je antwoord???
 
Ik zou niet weten hoe ik een afbeelding in een bericht moet plaatsen, kan iemand mij daar antwoord op geven.
Ik heb al gekeken of ik dat in Forumberichten kon vinden, maar tot op heden is me dat niet gelukt.
 
2 opties,

In windows 7 het nieuwer kun je in het start menu zoeken naar "Knipprogramma", hier mee kan je en stukje selecteren op je scherm en dat opslaan.
Vervolgens voeg je hem op het forum toe door de afbeelding knop te gebruiker in de text bewerker.

Druk op de knop Prnt Sc. zit dit waarschijnlijk ergens in het gebied boven de pijl toetsen. Vervolgens open je Paint en druk je op CTRL+V. dan kan je de afbeelding opslaan.
 
Hoi,
Klik in de werkbalk van je bericht op het icoon "Voeg afbeelding toe"
Klik op bladeren, selecteer de afbeelding op je pc>openen en klik op "bestand uploaden".
Dat is alles.
 
Misschien geen nieuws maar wel relevant voor deze thread:
[video=youtube;TXTWCqTRIag]https://www.youtube.com/watch?v=TXTWCqTRIag[/video]
 
Het is niet verplicht om windows te gebruiken.

Er zijn vele Linux distro's die gratis gebruikt kunnen worden.

Ik ga zelf naar een andere winkel als er eentje niet bevalt.......
 
@PuppyZwolle
Afgelopen tijd een groot aantal meldingen gekregen over PC's die spontaan zijn gaan upgraden. Zoals Mik Zjegger eerder al zei. De EU waakhond zou hier iets mee moeten doen.

Een probleem is dat veel tools die de upgrade eerder blokkeerden, nu geen nut meer hebben omdat veel van die windows 10 upgrades verstopt zijn onder verschillende KB nummers.

@Lange Pier
Helaas is dit niet voor iedereen even geschikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan