ID tags van MP3 veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
491
Ik heb een heel veel mp3's die ik graag een andere naam wil geven.
zo hebben ik verschillende mp3's bestandsnamen die beginnen met 3 cijfers ervoor, bv
208. Marco Borsato - Rood.mp3
nu wil ik dus graag als het kan die 3 cijfers en punt weg hebben, nu kan ik dat wel handmatig doen, maar er zijn er zoveel.
heb al geprobeerd met Mp3tag, maar daar krijg ik ze niet mee weg, of ik moet het niet goed doen :)
Iemand hier een oplossing voor...?

Alvast bedankt
 
Wil je de naam veranderen, of de tags? Want dat is mij niet duidelijk.
 
Wil graag de naam veranderen, de tag kan ik dan wel met "Mp3tag" veranderen, maar dan moet eerst de bestandsnaam veranderd zijn.
maar wil graag van die cijfers af...
 
Dat kun je doen met een tool als Total Commander. Er zullen er vast meer zijn...
Maar je kunt ook een simpele macro maken (maakt niet uit in welk pakket) die het voor je opknapt.
 
Ik heb MP3Tag ook jaren gebruikt. Als de tags nu correct zijn, kun je alle bestandsnamen nu toch automatisch omzetten?

Één van beiden, de tags of de bestandsnamen, moeten correct zijn. Dan kun je de andere kant op automatiseren.
 
Klopt en doe ik zelf eigenlijk ook altijd als ik er over nadenk. Alleen zit je een beetje met de opbouw van de namen. Als de tags niet helemaal kloppen heb je nog wat werk. Anders kun je met Alt+2 een tag omzetten naar de bestandsnaam.
 
In zowel de tag als de bestandsnaam zitten die drie cijfers !!
Dan wordt het wel wat moeilijk, lijkt me... :-(
 
Je wilt dus van de eerste 5 tekens van die bestandsnamen af?
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is wat ik wil, maar dan van verschillende mp3 bestanden te gelijk...
 
Is het aantal tekens bij alle bestanden gelijk? Dus van 000 tot 999 en daarna dezelfde tekens, bijvoorbeeld " - " of ". "?
 
Deze batch file hernoemd de bestanden naar dezelfde naam maar zonder de 1e 5 posities.
Dus "208. Marco Borsato - Rood.mp3" wordt dan "Marco Borsato - Rood.mp3"
Code:
@echo on
setlocal enabledelayedexpansion
for /f "tokens=*" %%1 in ('dir /b *.mp3') do (
    set filename=%%1
    set newfilename=!filename:~5!
    ren "!filename!" "!newfilename!"
    )

Voor de veiligheid test je dat eerst in een copy mapje uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor,

Helemaal geweldig, het werkt !!
scheelt echt heel veel werk.
Ik wil je daarom ook hartelijk danken voor de moeite die je genomen hebt

Mijn dank...
 
Graag gedaan :D
 
Overigens kan het ook zonder programmeren in MP3 tag.... Maar dat is voor de volgende les (keer) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan