camera netwerk remote bekijken op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

RayTechnics

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
13
Ik heb een poos terug 3 ip camera's van Hikvision geplaatst en die kan ik nu online bekijken op mijn telefoon ( helemaal geweldig )
Maar nu wil ik de camera's ook van huis uit op de PC bekijken ik heb al van alerlij software geprobeerd maar zelf die van Hikvision zelf krijg ik niet aan de gang.
Is er iemand die mij een tip kan geven.

Alvast bedankt.
 
Nog afgezien dat het niet (super-)waarschijnlijk is dat iemand die je vraag leest apparatuur van Hikvision heeft, is je posting wel erg mager:
a. Je noemt niet welk type camera
b. Je noemt niet welke app/toepassing op je smartphone werkt. Je noemt ook niet of die smartphone op dat moment (verplicht) via je lokale wifi is verbonden of dat het (ook) werkt via een mobiele Internet-verbinding.
c. Nog belangrijker dan b.: Je noemt niet welke software je op je pc hebt geïnstalleerd(!)
d. Je vermeld ook niets over je lokale (thuis-)netwerk: Zijn de camera's op hetzelfde netwerk aangesloten waar ook de PC op is aangesloten, dus dat de ip-adressen van zowel PC als die van de IP-camera's beginnen met hetzelfde 192.168.x.y

Als ik op deze support-pagina kijk zie ik (o.a.) VSPlayer for Windows V7.2.0 staan, waarmee (gegeven de omschrijving) ik zou vermoeden dat je je camera's ermee kunt bekijken.

Als d. verschillende ip-reeksen zijn, dan is dat mogelijk het probleem, ook als je de juiste Hikvision software (zie vorige paragraaf) gebruikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
A. Het gaat om een Hikvision DS-2CD2432F-I
B. De app op de telefoon of tab is een gratis app van de playstore genaamd IP Cam Viewer Basic.
C. iVMS-4200 Client gratis te downloaden van Hikvision zelf
D. Ik kan met mijn telefoon overal de camera's bekijken het zij via Wifi of het mobile netwerk.
IP adres van 1 van de drie camera's zijn allemaal 77.161.188.103 alleen de HTTP port verschilt per camera

Ik hoop dat je hier iets mee kunt?

Alvast bedankt.
 
Ok, dat 77.161.188.103 zal het publieke ip-adres zijn van je Internet-verbinding (waarschijnlijk bij KPN/Telfort afgenomen).

De camera is bij Hikvision te vinden vanaf deze webpagina
Handleiding: hier

Als ik het goed zie moet je (eerder al) portforwarding hebben ingesteld op je provider-router zodat de camera's extern bereikbaar zijn (op een ip-adres + http: poortnummer combinatie, zoals je al aangaf).

Nu komen we weer terug op het verhaal over het ip-adres dat je pc heeft en welke de camera's hebben: Als die qua ip-netwerk van elkaar verschillen dan gaat het (m.i.) niet werken vanaf de pc.
Ga dus eens fatsoenlijk onderzoeken welke 192.168.x.y ip-adressen de camera's hebben (zou je in je provider-router moeten kunnen nakijken bij de portforwarding of anders je moeten herinneren vanaf toen je de camera's ingesteld hebt). Alternatief zou zijn om elke camera afzonderlijk vanaf je smartphone in een webbrowser te benaderen op http://77.161.188.103:poortnummer en aldaar als admin in te loggen en de huidige IPv4-instellingen te bekijken.

Komt eruit dat het ip-netwerk van de ip-camera's wel overeenkomt met die van je pc, dan zou je met het achterhaalde interne ip-adres (192.168.x.y) via je webbrowser op je pc http://192.168.x.y:poortnummer in ieder geval al via een webbrowser op je pc bij de camera's moeten kunnen komen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan