Konig USB 2.0 home video creator, driver voor Windhoos 7 gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
616
Ik heb een Konig home video creator liggen en zoek een werkende driver voor windows 7, aangezien op de CD alleen drivers voor XP en Vista staan.
Heb van de site van Driver scape drivers gedownload en van Conrad ook, maar die geven beide de foutmelding: (op verschillende PC`s)

USB 2.0 Video Capture Controller: geen stuurprogramma gevonden.

Wie weet er ergens een werkende driver voor 7 Pro te vinden?

Bij Conrad wordt bij 1 van de grabbers (die van 29,99) al vermeld, dat deze niet compatibel is met 7 en 8

De Basetech zou moeten werken, als je hem als administrator installeert, wat ik heb gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar een meer geschikte sectie.
 
Al geprobeerd gewoon de Vista driver te installeren?

Nog makkelijker zie ik net....

Ga naar http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1108956

Klik op Downloads

Kies de tweede software download, dat is de Win7 driver

Bedankt, is voorlopig gelukt op een oude PC. Ik heb daar nu beeld van de videorecorder op de PC. Heb Ulead geïnstalleerd.
Geluid komt later vandaag wel. Misschien een storing in een stekkertje of de Scart verloopstekker.

Op mijn dualcore, dualboot PC lukt het niet, omdat die versie van Windhoos niet goed werkt, terwijl ik hem wel in een winkel heb gekocht.
 
Laatst bewerkt:
geen geluid

Ik heb wel beeld in Ulead, maar geen geluid. Ook niet met andere videorecorder. Alle schuifjes op regelpaneel PC staan goed. Aan het einde van het snoertje staat ook geluid. Op de externe geluidsboxen van de PC, Aangesloten buiten de PC om is er wel geluid.
 
Laatst bewerkt:
Met
Op de externe geluidsboxen van de PC, Aangesloten buiten de PC om is er wel geluid
bedoel je dat je speakers zélf het wel doen, of dat daar wel geluid van de video over te horen is?

Wat je zou kunnen doen is een videobestand maken, en dat 'bekijken' met software als Mediainfo (gratis, zie onder). Dan kun je zien óf er geluid in je videobestand zit, en welke codec het heeft.
Voor zo'n codec is vaak een stukje extra software nodig.
Plaats evt. hier een schermafbeelding, dan kijk ik ernaar. Misschien is een standaard .jpg te groot voor dit forum, maar je kunt 'm verkleinen of een .gif van maken.

https://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download/Windows
 
Laatst bewerkt:
Toelichting:
Configuratie: Videorecorders,Scart verloop naar Tulp en S-VHS, Tulp kabel naar Grabber, die zit in de USB poort aan voorzijde Dell PC met Windhoos 7 Pro en Ulead software.
Als ik Ulead en de Video start, dan zie ik de film in Ulead lopen, echter zonder geluid.
Als ik de geluidsaansluitingen van Tulp kabel bij de Grabber losmaak en met een Tulp naar 3,5 mm Jack op geluidsboxen aansluit, dan is er wel geluid en beeld.
Videorecorder, Scart verloop en kabel zijn dus goed.
 
Okee.

Er staat ook op die site van Konig:
De CMP-USBVG5 is niet volledig compatibel met Windows® 7, het is mogelijk dat de converter werkt maar wij kunnen dit niet garanderen. Na het downloaden van de laatste Windows® 7 drivers kan het zijn dat de CMP-USBVG5 met sommige versies van Windows® 7 correct functioneert.

Raar verhaal.. het lijkt wel of het hardware-afhankelijk is. Je zou de support kunnen schrijven wat de oorzaak is, en wat te doen. Het is wel een apparaat van 8 jaar oud, voor het win7 tijdperk..
Ik dacht eraan dat het DV video is, en dat het op jouw systeem niet goed gaat met de audio daarin. Heb je al een film proberen te renderen/exporteren in Ulead? Het kan best zijn dat je dan wél geluid hebt..
Je kunt dat bestand dan nog evt. in MediaInfo openen.
 
Heb je ook alle software nagekeken? Dus in recording sounds gekeken of er een input signaal uberhaubt is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan