Pc terug naar fabrieksinstellingen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijssd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2016
Berichten
2
Hallo,

Ik probeer mijn oude pc terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar ik kom er niet uit.

Mijn pc:
Q-Motion met Windows Vista Home Basic.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 GHz
Geheugen (RAM): 2,00 GB
32-bits besturingssysteem

Wanneer ik tijdens het opstarten via delete, escape en F10 in de verschillende menu's kom, zie ik nergens de optie staan om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Zoals ik dat wel zie in de verschillende online handleidingen via Google en tutorials op YouTube.

Wie kan me helpen? Ik ben geen expert op dit gebied dus graag in begrijpelijke taal ;)
Alvast bedankt

Ik heb een foto toegevoegd van het menu waarvan ik in tutorials de optie zie om terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar bij mij ontbreekt..
20160413_210759_resized.jpg
 
Je noemt in één 'adem' 3 toetsen : Delete, Escape en F10 en je voegt een plaatje bij van het scherm dat je krijgt na het indrukken van F8.........?

Pak de handleiding erbij en kijk met welke toets je het menu krijgt om de recovery te starten.
 
Dank je wel voor de snelle reactie.
Ik heb alleen geen handleiding..

En ik noemde die andere toetsen omdat ik ook daar niet de mogelijkheid zag staan om terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
 
Ik mag toch hopen dat de computerfabrikant of winkel waar 'ie vandaan komt, een website heeft?
 
Daarbij is het bepaald niet zeker dát er een partitie aanwezig is om de pc naar fabriekswaarden terug te zetten. Op andere websites wordt er over gesproken dat Qmotion Vista pc's ook wel met recovery herstel CD/DVD zijn uitgeleverd, dus niet met een herstelpartitie op de harde schijf...

Misschien kan een schermafdruk van diskmgmt.msc (=Schijfbeheer) duidelijk maken óf er (nog) wel een recovery-partitie op de harde schijf aanwezig is...

Tijs.
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Ik ga volledig met Dnties mee, de pc stamt nog uit de tijd dat er nog install cd's/dvd's werden bijgeleverd.
Als je die nog hebt kan je die gebruiken. Of je moet een andere windows dvd hebben met een org licentie, dan kan het ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan