Geheugen leeg, foto's weg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
Ik heb een cameraatje Nikon Coolpix L16. Ik wilde een foto vanaf de camera kopiëren naar mijn laptop via de usb-kabel (wat ik al jaren zo doe). Dus fotootje kopiëren en plakken in map Afbeeldingen van de laptop. De knop Plakken was echter niet actief (lichtgrijs) dus voor de zekerheid helemaal opnieuw begonnen: cameraatje netjes ontkoppeld en weer opnieuw aangesloten om nogmaals te kopiëren. Echter melding op het scherm: geheugen leeg. Kan me niet voorstellen dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar ben in het verleden om onduidelijke redenen wel eens met kopiëren plaatjes kwijtgeraakt die ik nergens meer in de camera kon terugvinden. De rest was er dan nog wel, maar nu is alles weg. Hoe kan ik mijn plaatjes weer terughalen. Er zit een 4G sd-kaartje in en ik heb begrepen dat zo'n Coolpixje ook een intern geheugen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Alle mapjes (zowel van de camera alsmede van het kaartje) stuk voor stuk openklikken en eventuele onderliggende mapjes openklikken, totdat je de foto's tegenkomt.
De foto's zijn niet verdwenen, tenzij het kaartje corrupt is. Dat kun je testen door even een fotootje er naartoe te kopiëren en daarna te zien of je deze op je camera kunt bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.
Ik heb het SD-kaartje uit de camera gehaald en in een laptop met Windows 10 geprikt. Daarna naar Deze PC en Secure Digital E aangeklikt.
Ik zie dan 2 mapjes: DCIM, MISC.
Klikken op DCIM Eigenschappen geeft aan 3 bestanden, 1 map, grootte 5,45MB, grootte op schijf 5,53MB
Klikken op MISC toont een mapje ORDER.NJB

Vervolgens het SD kaartje in een laptop met Linux Mint geprikt.
Openen geeft 3 mapjes: DCIM, MISC, System Volume Information.
Klikken op DCIM toont map 101Nikon. Openen toont 3 afbeeldingen.
Klikken op MISC toont een mapje ORDER.NJB

Toen alles nog werkte toonde de camera onder MISC een mapje 101Nikon en een mapje 102Nikon
Kortom in Linux zie ik nog wel drie plaatjes, maar in Windows niets.
 
Is de map 101Nikon in Windows misschien verborgen?
 
In Windows had ik ook Verborgen bestanden aangevinkt.
 
Dank voor je reactie.
Ik heb het SD-kaartje uit de camera gehaald en in een laptop met Windows 10 geprikt. Daarna naar Deze PC en Secure Digital E aangeklikt.
Ik zie dan 2 mapjes: DCIM, MISC.
Klikken op DCIM Eigenschappen geeft aan 3 bestanden, 1 map, grootte 5,45MB, grootte op schijf 5,53MB
Klikken op MISC toont een mapje ORDER.NJB

Vervolgens het SD kaartje in een laptop met Linux Mint geprikt.
Openen geeft 3 mapjes: DCIM, MISC, System Volume Information.
Klikken op DCIM toont map 101Nikon. Openen toont 3 afbeeldingen.
Klikken op MISC toont een mapje ORDER.NJB

Toen alles nog werkte toonde de camera onder MISC een mapje 101Nikon en een mapje 102Nikon
Kortom in Linux zie ik nog wel drie plaatjes, maar in Windows niets.
Ik mis wat in je verhaal of ik begrijp het niet goed :

je schrijft :

Klikken op DCIM Eigenschappen geeft aan 3 bestanden, 1 map, grootte 5,45MB, grootte op schijf 5,53MB
Klikken op MISC toont een mapje ORDER.NJB

maar je schrijft niet wat er gebeurt / wat je ziet als je die mapjes ingaat, (of begrijp ik je nu verkeerd?)
 
Met het sd-kaartje in mijn laptop met Linux Mint zie ik vier mapjes: DCIM, MISC, SYST VOL INFORMATION, NIKON001.DSC
Als ik DCIM open krijg ik een mapje 101NIKON. Als ik dat open zie ik vier afbeeldingen.
Als ik MISC open krijg ik een mapje ORDER.NJB. Als ik dat open is het leeg.
Als ik SYST VOL INFORMATION open krijg ik een mapje INDEXER VOLUME GUID. Als ik dat open krijg ik de melding ONBEKEND BESTAND
Als ik NIKON001.DSC open is het leeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan