CD/DVD speler speelt geen media meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

ac484219

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
54
Hallo,
Na installatie van Windows 10 kan ik geen DVD of CD meer afspelen op mijn laptop Compaq 15-ao10SB.
DVD speler (hp DVDRAM GU90N) staat wel in Apparaatbeheer en werkt naar behoren volgens deze module. Verwijderen of nieuwe drivers installeren helpt niet. Ook wijzigingen in de registerkeys zoals in sommige threads wordt vermeld brengen geen oplossing.

In "deze pc" staat de DVD speler ook vermeld als "DVD-rw station" op klikken resulteert in de boodschap "Een schijf plaatsen". Maar als er een schijf wordt geladen, gebeurt er niets.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?
 
Bedankt Lange Pier, maar al deze mogelijkheden zijn reeds tevergeefs uitgetest
 
Ongeacht wat er op de DVD/CD staat en of het nu VLC player of mediaplayer is, de DVD's of CD's worden niet herkend.
OP welke vraag wens je nog een antwoord?
 
Bedankt Scraphead, maar dit ook al geprobeerd. De DVD/CD speler is zichtbaar in Apparaatbeheer dus dat is niet het probleem
 
Wat gebeurd er als je een schijfje in die speler doet en je dubbelklikt dan op die speler?
 
Dag Edmoor
Schijf invoegen en dubbelklikken op de speler...schuif van de dvd speler springt weer open en er wordt gevraagd een schijf te laden.
Zelfs bij het laden van een schijf reageert de speler niet, normaal gezien begint de speler automatisch te draaien.
Ik begin meer en meer te vrezen dat het dvd station zelf is die faalt ipv de software.
 
Doet dat schijfje het in een andere PC wel goed?
 
Laatst bewerkt:
Als dat ook het schijfje betreft dat het bij jou niet doet lijkt het er inderdaad op dat die speler stuk is.
 
Probleem gevonden. Ook al is de dvd speler zichtbaar in Apparaatbeheer en heeft het de status "werkt correct" is de dvd speler toch stuk.
Een vervanging met een andere DVD speler en alles werkt terug.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan