Geneste expressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBAJAAP

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
46
Beste lezers,

Ik denk dat het iets met de aanduiding van de verschillende velden te maken heeft. Ik heb twee Iif statements genest. Wanneer het bedrijfsnaam veld leeg is laat hij geen (volledige) naam zien; het veld blijft leeg. Wanneer er wel een bedrijfsnaam is, dan gaat het wel goed. Wat doe ik verkeerd??

VolledigeNaam: IIf([Klanten].[Bedrijfsnaam]="";IIf([Klanten].[Tussenvoegsel]="";[klanten].[Voornaam/letter] & " " & [klanten].[Achternaam];[klanten].[Voornaam/letter] & " " & [Klanten].[Tussenvoegsel] & " " & [klanten].[Achternaam]);[klanten].[Bedrijfsnaam])

Groet,

Jaap.
 
Geen antwoord op je vraag, maar het kan gewoon met één IIF, dus dat lijkt mij een te prefereren oplossing.
Code:
VolledigeNaam: IIf([Bedrijfsnaam] Is Null; [Voornaam/letter] & " " + [Tussenvoegsel] & " " & [Achternaam];[Bedrijfsnaam])
 
Beste Octafish,

Dank je voor je antwoord (ik vind het wél een antwoord :) ). Ik had twee keer een IIF gebruikt om dubbele spaties te voorkomen wanneer er geen tussenvoegsel is in de volledige naam. Heb je wellicht nog een suggestie!?

Groet,

Jaap.
 
Heb je die van mij al uitgeprobeerd? Die doet dat namelijk niet :). (ben gekkie henkie niet ;) )
 
Helemaal gelijk !!! Weer wat geleerd: Door gebruik van + geen spatie, die bij & wel optreedt, toch?!? Hartelijk bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan