gta 5 hapert op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnhovens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Berichten
2
heey mijn gta V (5) hapert als ik in een snelle auto rij en dat wordt steeds erger ik heb een lenovo g70 met een intel i5 processor er in
kan iemand mij helpen
 
Welkom bij de Helpmij.

Je geeft niet echt veel informatie om de vraag goed te kunnen beantwoorden. Is dit de Lenovo (inc. de ingebouwde hardware) ? Zo nee, geef dan svp een linkje naar de juiste.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast is het een kwestie van spelen met de instellingen. GTA V vraagt toch wel iets van je grafische kaart. Er zijn diverse guides op internet te vinden hoe een en ander te optimaliseren. Goed vertrekpuntkan is om de details lager te zetten. En daarnaast wat minder gras, tegenliggers en mensen kan ook een behoorlijke verbetering geven.

Ik moet overigens zeggen dat ik zelf denk dat het spel ook wel een probleem heeft met het cachen van de omgeving. Zeker als het hard gaat lijkt het soms alsof de harde schijf het niet kan bijhouden om tijdig de mapdata vooruit te lezen. Ik heb hier toch wel een redelijk systeem staan en toch nog zo af een toe wat haperingen.
 
Jij kent het spel begrijp ik? Ik dus totaal niet.
Zou de oorzaak mogelijk (misschien wel voornamelijk, naast de dingen die je noemt, zoals optimalisatie) kunnen zitten in : de Intel HD Graphics 4400?
 
specs

ik heb een lenovo G70 met een intel i5 processor 5500.
gta 5 hapert bij mij als ik bijv: snel rijd of snelle video's van missies in beeld krijg.
ik heb bij instellingen alle grafics op normaal gezet in plaats van hoog maar dit heeft helaas ook niks geholpen.
weten jullie misschien een goeie manier om dit op te lossen???

hier is een link met de specs van mijn Lenovo laptop: http://www.cnet.com/products/lenovo...ntel-core-i5-4210u-1-70ghz-1600mhz-3mb/specs/
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er voor 99% van overtuigd dat jouw videokaart (is eigenlijk niet eens een echte videokaart, maar een geïntegreerde videochip) een belangrijk deel van het probleem is. De videochip is simpelweg geen gamingvideo(kaart)chip. Als jij deze laptop hebt gekocht met als primair doel te gaan gamen, dan moet ik je helaas teleurstellen : miskoop geweest. Het advies om deze voor gaming aan te schaffen zal (kan) niet op de Helpmij.nl aan jou zijn gegeven..............?
Daarnaast zal hetgeen RogerS noemt, de zaak alleen nog maar verergeren?

De machine die jij hebt is een hele mooie : voor internetten, Office, een beetje fotobewerken, filmpje bekijken, oudere spelletjes, maar NIET voor hardcore gaming.
 
Laatst bewerkt:
Wat je miss ook kan proberen is de game grapichs op het laagste te zetten wat mogelijk is, wanneer je aan het auto rijden bent, vraagt dat veel FPS, mischien verminder je het haperen, wanneer je de grapichs lager zet
 
Ik ken het spel inderdaad. En zelfs mijn GTX 970 krijgt het zwaar op een 3k monitor. Los van de algemene instellingen kun je apart een aantal instellingen wijzigen, zoals het aantal auto's en mensen die in beeld verschijnen, maar ook nogal intensieve bewerkingen zoals gras en water. Dit kun je in de geavanceerde instellingen aanpassen. Scheelt nogal als je daar mee experimenteert. En maakt niet zo heel veel verschil in de beleving van het spel als je dit wat lager instelt.
 
Oké, helder. (verbaast mij wel, want de 970 is een hartstikke snelle / mooie kaart die op rij 4 staat in de videokaartenhierarchie van afgelopen december : Klik )
De grafische chip (4400) die in de machine van TS zit, is denk ik dan voor zo'n game per definitie ook een regelrechte 'nucleaire' ramp? (Staat niet in de lijst, maar mogen we ongeveer in de buurt van rij 15 t/m 20 inschatten)
 
Laatst bewerkt:
Met die 970 is niks mis, maar ik game op 3440x1440. Dan merk je toch wel dat je soms tegen de grenzen aan zit. Meeste games draaien trouwens op ultra zonder aanpassingen. Dus dat is ook meer dan prima. Alleen GTA V en Battlefield 4 heb ik tot nu toe moeten tweaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan