kan ik twee ip cams en 1 webcam direct op een pc aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladymistral

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2016
Berichten
11
Hallo, ik wil twee IP camera's en een webcam direct op een pc aansluiten. Is dit mogelijk? Ik hoef niets op te kunnen nemen, alleen mee te kijken in real time. Groetjes, Anja
 
Die ip camera krijgen van de router een ip adres bijv 192.168.0.10 en 11.
Dus dan log je meestal in met http:// 192.168.0.10 en 11. Dus dat zijn aparte webadressen, moet kunnen.
Lees de handleidingen vd ip cams ook eens door... je hebt wel 2 netwerkkaarten nodig.... of je moet een switch gebruiken en daar de pc en de 2 ip-cams aansluiten... hun ip adres krijgen ze dan van de router.....

De webcam werkt via usb poort ... heeft daar niks me te maken en zou apart moeten werken.

Sommige ip cams hebben aparte software om de beelden te bekijken... die moet dan wel geschikt zijn om 2 cams tegelijk te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ik heb je vraag een ander plekje toegewezen op het forum waar deze beter tot zijn recht komt dan in de televisie sectie.
Succes met je vraag.
 
Ja dat kan. Hoef je verder niks speciaals voor te doen.
 
Toch wel iets... als je geen 2 netwerkaarten hebt of handiger... een switch .... hoe kun je anders ze rechtstreeks, dat was de vraag..., aansluiten op een pc....?
 
Dat is nu net het punt, een IP-cam sluit je niet rechtstreeks aan op je pc, zo'n ding verbindt je met je netwerk zodat je de beelden op meerdere toestellen / plaatsen beschikbaar hebt.
Anders kun je net zo goed een gewone camera gebruiken want op die manier verlies je het hele nut van de IP-cam i.m.o.
Maar als TS inderdaad een rechtstreekse verbinding wil maken heb je gelijk André, dan heb je 2 netwerkkaarten of een switch nodig maar ik heb het gevoel dat TS de vraag wat ongelukkig heeft geformuleerd. :rolleyes:

Een webcam werkt gewoon via de usb-poort en heeft dus niks met het netwerk van doen dus die gaat gewoon werken.
 
We zijn het eens... en die laatste zin... dat schreef ik ook al, heeft idd niks met een netwerk te maken, gewoon via USB.
 
Allereerst bedankt voor de snelle reacties. Ik heb geen netwerk. Ik wil de camera's bedraad op de pc aansluiten. Is dat mogelijk? En dan de software van Ispy gebruiken.
 
:shocked: hoe maak jij verbinding met internet dan..?
Laptop of desktop..?

Als je ze rechtstreeks, bedraad wilt aansluiten heb je een switch nodig zoals André al opmerkte, zoiets als dit.
Afhankelijk van hoeveel andere zaken je nog wilt aansluiten kun je kiezen uit een 5 of 8 poorts uitvoering.
Zelf heb ik 2 van deze in gebruik, al een jaar of 5, probleemloos en zeer goedkoop.:thumb:
 
Als de pc al aan een netwerkkabel zit en je hebt maat 1 netwerkaansluiting.... dan lukt dat niet...
Dus moet je een switch kopen (15-30 euro) en daar de kabel van je pc en de 2 IP-cams in doen en een nieuwe kabel van de pc naar de switch kopen als je die niet hebt. Alles mag naast de pc staan. Dus je kunt alles testen met korte kabels. Ik ken ISpy niet, maar eerste indruk lijkt me dat je meer cams kunt gebruiken.

PS: ik type te langzaam...
 
Ik heb geen internet nodig. Alleen camera's Ik wil dus weten of de camera rechtstreeks in de pc kan zonder netwerkkabel en zonder internet
 
Als zowel de pc als de IP-camera over WiFi beschikt kun je een AdHoc verbinding opzetten, mits de camera dat ondersteund..
Maar als jij geen internet nodig hebt vraag ik me af wat je in vredesnaam met een webcam moet...maar ik zal het wel niet begrijpen denk ik...
Zonder netwerkkabels, dus via WiFi, kun je maar met 1 IPcam een AdHoc verbinding opzetten, niet met beide tegelijk..
Als je pc niet over WiFi beschikt gaat het helemaal niet lukken zonder kabels.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen internet nodig. Alleen camera's Ik wil dus weten of de camera rechtstreeks in de pc kan zonder netwerkkabel en zonder internet
Als dat de enig optie is die ma... NEEN...
Scrapheap geeft nog wat andere opties.....

Maar jouw startvraag was:
Hallo, ik wil twee IP camera's en een webcam direct op een pc aansluiten
Hoe denk je iets letterlijk aan te sluiten zonder netwerkkabel.... de wifi optie is nl zeer beperkt. Je kunt wel een router nemen en daarvan de wifi gebruiken om een draadloos internet in te richten. Zet je alles op een vast ip adres aan de WAN kant en laat je de router de DHCP doen.... Dan zou je meer dan 1 IP-cams via wifi kunnen aansluiten....
 
Het betreft een escaperoom. In de controlekamer moeten de beelden van twee bewegende ip camera,s en 1 webcam ( andere ruimte) realtime te zien zijn op monitor of pc ( gewoon met een kabletje/draadje ) Nu heb ik begrepen dat dat met Ispy software kan, maar ik krijg verschillende adviezen of er een recorder tussen moet, wel of geen netwerkkabel enz. Ik had gehoopt hier een duidelijk antwoord te krijgen, maar ik geloof dat ik niet veel verder kom. bedankt in ieder geval voor het meedenken.
 
Je zult moeten kiezen tussen:
* een kabelnetwerk
* wifi netwerk
Zonder een van die 2 gaat het niks worden.

Recorder zou er dan niet tussen hoeven, ik neem aan de Ispy de opnames kan bewaren, dat is dan wel een voorwaarde, maar dat kun je gewoon opzoeken op hun webpagina.

Laat ik het eens anders stellen: welk verwachtingspatroon had je zelf (zonder alle details) ... die beelden zulke ergens heen moeten vanaf de ip-cams....
 
Die beelden bekijk je reallife en daarna niets meer. Dus eigenlijk alleen maar meekijken en verder niets. Wifi is geen optie want er is geen internet
 
Wifi en internet zijn 2 totaal verschillende dingen. Het 1 kan prima zonder het ander. Maar dat terzijde.

Wat je nodig hebt is je eigen lokale netwerk. Dat kan met kabels en een switch of als de camera's een wifi aansluiting hebben dan kan het ook via een accesspoint. Kwestie van de boel aan elkaar knopen. De volgende stap is de camera's toevoegen aan Ispy en je bent klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan