foto digitaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
ik heb verschillende foto's welke nu analoog zijn, maar ik zoek een manier om deze te digitaliseren. Aangezien een scanner a4 is en de foto 10x15, mijn vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken.

dank.
 
Met de meeste scanners kan je gewoon het gedeelte selecteren waar de foto ligt. Plaats dus de foto in 1 van de hoeken, doe een prescan, selecteer de foto dan en scan dit.
 
Of, als je de negatief ook hebt en je scanner kan doorzicht scannen, scan de negatieven. Dan heb je een kwaliteit die onvergelijkbaar beter is. Afdrukken inscannen (zeker die kleine maat) levert doorgaans niet de beste kwaliteit afbeelding op.
 
De meeste scan software die meegeleverd wordt bij de printer herkent en scant automatisch dat gedeelte wat gescanned moet worden.
In sommige gevallen kan je meerdere fotos tegelijk scannen die dan automatisch separaat kan worden opgeslagen. Ook dat hangt van de gebruikte software af.
 
negatieven zijn er helaas niet. ik meen ooit eens iets gelezen te hebben over filters die de kwaliteit van de foto zouden kunnen verhogen, kan alleen niets meer vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan