• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veldweergave datum draaitabel Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimoneHiemstra

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2016
Dankzij mijn Office365 abonnement heb ik de laatste versie van Excel 2016. De laatste update zorgt ervoor dat als ik een draaitabel maak en een datum wil toevoegen er automatisch gegroepeerd wordt en kolommen met jaren/kwartalen verschijnen en het datumveld als maand vermeld wordt (zie bijlage voor beeld). Ik wil dit niet en graag de datum als volgt weergeven (dd/mm/jjjj), zoals hij dat voorheen ook gewoon deed.

Hoe zet ik het uit/terug? Via Veldweergave kom ik niet verder en waar kan ik dit automatische proces uitzetten? Ik blijf graag eigen baas ;-)

Draaitabel.png

Dag Simone,

Welkom op het forum.
Het is een goede gewoonte om een bestand waarin het probleem zich voordoet te plaatsen in plaats van een plaatje. Uiteraard ontdaan van gevoelige informatie.

Gokje,

Als je op een jaar rechtsklikt, kan je onder de optie "Groeperen" een en ander aanpassen. Misschien geeft dat soelaas.

Kees

Beste Kees,

Dank voor je snelle reactie, oplossing en tip over het insluiten van een bestand. Jouw gok was inderdaad een juiste. Ik zocht het veel dieper en heb er finaal overheen gekeken. Dank!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan