.AVI speelt niet meer af op PS3...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Sinds kort heb ik W10, waar ik daarvoor jaren met XP gewerkt heb. Probleem is het volgende...
Films/series zette ik vanuit die XP omgeving op een externe HD, om die vervolgens aan te sluiten op een PS3 en te kunnen afspelen. Sinds ik W10 heb, lukt het me niet om de .avi bestanden te kunnen afspelen op de PS3. .MP4 is geen probleem, maar bij .Avi zegt ie dat ''deze content kan niet worden afgespeeld 80028001"
 
Ik heb een paar minuten nagedacht over je probleem, maar ik krijg helaas geen beelden v.w.b. de relatie tussen Win 10 en het probleem. Je schrijft namelijk dat je vanuit een XP omgeving altijd bestanden overzette op een externe hdd. Ik neem aan dat je dat middels simpel kopiëren deed? Als je dat nu ook met Win 10 doet, dan is er geen enkele reden waarom de PS3 de content niet zou kunnen / willen herkennen, een kopieeractie verandert niets aan het bronbestand, m.a.w. welk besturingssysteem je ook gebruikt, een kopieeractie levert altijd hetzelfde resultaat op.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ging het om simpel kopieren van videobestanden naar de externe HD.
Op de 1 of andere manier kan ie ze nu niet 'zien', terwijl de oude .avi's op de externe schijf nog wel afgespeeld kunnen worden..
 
Doe eens een testje : verplaats een oude .avi van de externe hdd terug naar de pc, ontkoppel de hdd, koppel 'm daarna weer aan en kopieer of verplaats die oude .avi weer naar de externe hdd en probeer 'm daarna eens af te spelen op de PS3.
 
Ik zal jouw test ook nog even proberen straks... Wat ik net wel geprobeerd heb is een bestand(mp4) in Format Factory omzetten naar .Avi, en dit bestand word niet herkend (incompatible data) Het programma Format Factory gebruik ik om al mn bestanden om te zetten naar .Avi/Mp4 Wellicht dat dat programma de boosdoener is..?
Ik zal nu maar gewoon dingen moeten testen en uitproberen, want weird is het wel.
 
Heb de test gedaan van HD Avi naar pc, loskoppelen en dan bestand weer van pc terugzetten naar HD, deze speelt ie gewoon af op PS3
 
Ok, dan weet je zeker dat het iig NIET aan Windows 10 ligt, maar kennelijk aan FF (?) Is dat progje wel compatibel met 10? (ik ken trouwens het hele tooltje niet.....)
 
Laatst bewerkt:
Heb de test gedaan van HD Avi naar pc, loskoppelen en dan bestand weer van pc terugzetten naar HD, deze speelt ie gewoon af op PS3
 
Net even een andere test gedaan... een AVI torrent gedownload, en direct op de HD gezet. Deze avi is wel gewoon afspeelbaar. Kennelijk zit er toch iets fout met het FF programma.
 
Heb net een andere video converter geinstalleerd (Any Video Converter) en de .avi's die hiermee gemaakt worden kan ie wel gewoon afspelen op PS3. (erg handig pro, omdat ie ook de .srt er meteen bij kan doen)
Wat het probleem is geweest weet ik nog steeds niet, maar goodbuye FF en welcome AVC :)
 
haha inderdaad... van XP naar W10 is een stap van de middeleeuwen naar de moderne tijd... Maar vanwege het voornaamste gebruik van de pc/laptop (beiden waren XP) voor grafisch/teken-werk heb ik me er tot het einde prima mee kunnen redden. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan