Heb je een harde schijf kabeltje oud Dell D430 laptoppie..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre@home

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jul 2001
Berichten
4.275
Krijg een oud laptoppie Dell D430 (ca 2008) van mijn broer om even na te kijken.
Getest: harde schijf kaduuk en kabeltje naar die harde schijf ook.

Ik heb zo'n zelfde oud bakkie en mijn schijf even erin met mijn kabeltje: werken... dus verder niks stuk.

Ik heb nog een oud schijfje liggen voor hem, dus die krijgt ie gewoon voor niks (broederliefde...en ik help mensen graag en als het kan gratis), maar een goed kabeltje... helaas niet, die heb ik niet. Heb er een on line besteld voor weinig geld... maar dat (b)lijkt een el cheapo goedkope Chinese kopie te zijn... alle codes kloppen maar als je goed kijkt zit er een minimaal verschil bij de stekker, net iets ruimer, maakt wel contact dat ie nog in het bios herkend wordt maar niet bij het installeren (ook in mij D430 niet).

Dus: Heeft iemand er nog een liggen en doet er niks mee... net als ik een schijfje over had...?
Verzendkosten in een bubbeltjesenveloppe wil ik wel vergoeden...

Tnx...

Zo ziet ie eruit:
new-hard-drive-flexible-cable-for-dell-latitude-d430-d420-gj277-hj178-connector-e6e39a5b241a7a29058c9f2e88ee8012.jpg
 
Heb er geen liggen, maar schrik wel van de prijsjes. Oeps :eek:
 
Direct van Dell.. dan kun je idd beter een complete D430 2e handsje kopen ......op Marktplaats.
Daarom krijgt ie de schijf al van mij.. anders kan het niet uit.....
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik dus ook gebruikt, dan werkt alles, dus zijn kabel is echt kaduuk (en zijn schijf, want dezelfde melding op mijn D430 en in een extern doosje doet mijn schijf et wel en die van hem niet; identieke schijfjes... ).
Ben er via al die testen zeker van dat en schijf en kabel stuk zijn.
Te vaak zulke flat kabels eruit halen... das nie goe...
(veel hardware ervaring hiero, maar fijn dat jullie meedenken...)
 
Yep, klopt helemaal. Er wordt ook wel de D420 genoemd maar die heb ik niet gecheckt of die exact hetzelfde is....
 
Opgelost.
Als je op Ebay zoekt kom je veel kabeltjes tegen die er net zo uit zien als mijn "Chinese"... die het niet deed.
Had geen zin om daar iig nog geld aan uit te geven, want als ie het weer niet doet... ben ik het geld al 2x kwijt en doet ie het nog niet...
Kwam een bedrijf in Stuttgart on line tegen met een duurzaamheids benadering. Je kon er ook even fysiek langs gaan, echte een "groene" winkel, maar het was te ver vanuit NL ;) ...
Ze hadden eigen foto's ervan op de site staan (gechecked via google image search) en dus besteld en snel ontvangen.

Yep... werkt in een keer en de kabel is nu EXACT gelijk aan die van mij, niet meer dat iets te ruime stekkertje....

Mijn broer heeft hem eer gisteren weer blij opgehaald en had het er voor over, was zo erg in zijn sas mijn dit zeer stevige notebookje, geen snelheidsduivel maar goed genoeg. Een hele nieuwe vond hij zonde voor het beperkte gebruik (vnl vakanties en weekendjes weg). Hij volgt dan via een digi-TV usb ontvanger bijv de Tour de France...of het voetballen op momenten dat het uitkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan