thuisgroep wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozeb005

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
59
Thuisgroep wachtwoord is niet te achterhalen? Klikken met rechts op Thuisgroep in verkenner laat een niet highlighted "Wachtwoord voor de thuisgroep weergeven" zien.
Op deze computer is het wachtwoord niet te achterhalen?
Besturing: Windows 10.
Elke keer wordt ik weer uitgenodigd om lid te worden van de thuisgroep maar daar heb ik het wachtwoord nodig van de oorspronkelijke instelling van de thuisgroep.
Heb vele dingen geprobeerd maar kom niet verder.
 
Uit je startposting heb ik niet helemaal duidelijk op welke computer je geprobeerd hebt dat wachtwoord te achterhalen.
Je moet dit wachtwoord proberen te achterhalen op de pc die de thuisgroep gestart is.

[Voor je beeldvorming: Niet alle versies van Windows mogen een thuisgroep starten.]

Tijs.
 
wachtwoord thuisgroep

Gestart op een laptop die op dat moment nog w7 was en dus ook op die laptop geprobeerd te achterhalen. (na dat deze laptop w10 is gemaakt.)
Ook bij het opvragen van de thuisgroep op deze laptop wordt ik uitgenodigd om lid te worden en wordt er om het ww gevraagd.

Bij het lid worden van mijn desktop PC moet ik dan ook het ww invullen en er staat dan bij dat het ww te achterhalen is op de laptop (naam van pc) alwaar de thuisgroep is aangemaakt.
Harry.
 
Laatst bewerkt:
Meer een workaround dan een oplossing, op de Windows 10 computer:

Kijk eens naar deze instructie
Belangrijkste instructie is het openen van Homegroep/Thuisgroep beheer op Windows 10:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> control.exe /name Microsoft.HomeGroup
Stel dus een nieuw Thuisgroep wachtwoord in.
Overigens zou daar ook de optie (boven) moeten staan om het huidge Thuisgroep wachtwoord op te vragen, maar ik begrijp dat die optie bij jou er niet staat / niet werkt?

PS: Als er al computers in die Thuisgroep zaten, dan zou het mogelijk zinvol zijn om die eerst uit de Thuisgroep te halen, het Thuisgroep wachtwoord opnieuw in te stellen conform de gelinkte instructie en dan die computers (weer) toe te voegen aan de Thuisgroep, gebruikmakend van het nieuwe Thuisgroep wachtwoord.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan