Branden van BluRay M-Disk (echt waar of oplichterij?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jammerjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
1
In het algemeen als je een DVD-Brander ziet met een M-Disk aanduiding kan je er vanuit gaan dat DVD M-Disks gebrand kunnen worden.
Wat ze er niet bij zetten is dat het alleen om SL-DVD M-Disk (Single Layer) gaat wat betekent dat je niet meer dan 4.7GB kan branden.
DL-DVD M-Disk van 8.5GB ben ik nog nergens tegen gekomen, en misschien bestaat het ook niet.
Dus voor DVD M-Disk zijn alleen schijven van 4.7GB te krijgen die alleen op zeer lage snelheid gebrand kunnen worden.
Deze snelheid varieerd van 2-Speed tot 4-Speed.

Hhmmm dacht ik, wat dan BluRay ???
Nou zijn er op de markt BluRay branders met het M-Disk LOGO.
Je krijgt dan de indruk dat je dus ook BluRay M-Disk schijven kan branden.
Het GEMENE is dat dat niet altijd zo is, maar men wekt wel de indruk daarmee dat het kan.
De reden waarom dat mogelijk is, is omdat men bewust zeer weinig informatie of helemaal niets daarover geeft.
Het staat niet op de doos of in de folder waar dat M-Disk LOGO betrekking op heeft.
Het kan zowel M-Disk DVD als M-Disk BluRay zijn.
Je moet zelf in de specificaties duiken om het uit te zoeken, en dan kom je erachter dat ze daar ook niet altijd eerlijk en duidelijk in zijn.
Je kan het zien op de manier hoe ze je de informatie in een lijst precenteren.
De strategie om onduidelijk te zijn werkt heel goed, want dan vullen we het zelf aan, en als we dan fout zitten zijn we het zelf schuld, maar het product is wel over de toonbank gegaan en verkocht.

Dat is oneerlijk en doortrapt !!!!

Ik wil jullie mijn bevindingen geven zodat je al een paar stappen vooruit bent.
Er zijn mensen die altijd op de hoogte blijven van het laatste, maar dit is voor mensen die wat minder weten.

Zoals ik al zei, zijn er BluRay Branders met het M-Disk LOGO.
Waar dat LOGO betrekking op heeft vertellen ze niet duidelijk in hun verkoop strategie.
M-Disk kan in dat geval:
a) alleen voor DVD zijn.
b) voor BluRay en voor DVD zijn.
Je moet dat zelf uit de specificaties halen, en je moet ook goed opletten want ik vind dat ook daar de verkeerde indruk gewekt wordt.

Ook hier moet je niet denken dat als je een BluyRay brander hebt die DL/TL/QL (50GB/100GB/128GB)aan kan, dat dat ook voor BluRay M-Disk geld.
Met BluRay is het hetzelfde verhaal als met DVD, je kan alleen SL (Single Layer) brander wat uitkomt op 25GB
En ook deze op een lage snelheid tussen de 2Speed en 4/6Speed.

AANVULLING: JE KAN DUS EEN BLURAY BRANDER KOPEN MET EEN M-DISK LOGO DIE GEEN BLURAY M-DISK KAN BRANDEN !!!!!
- Er zijn BluRay branders (met het M-Disk LOGO) die DL/TL/QL (50GB/100GB/128GB) aankunnen maar totaal geen BluRay M-Disk kunnen branden.
- Er zijn BluRay branders (met het M-Disk LOGO) die DL/TL/QL (50GB/100GB/128GB) aankunnen en van BluRay M-Disk alleen maar de SL(25GB) branden.

---------------------

Ik wil graag weten of ik het goed gezien heb, en ervaringen horen van mensen die BluRay M-Disk branden, welke brander ze hebben, en wat ze ermee kunnen.
Ik zie echt uit naar jullie commentaren.

(Het gaat voornamelijk om het branden van BluRay M-Disk, als het een DVD brander is met het M-Disk LOGO dan kan er altijd DVD M-Disk mee gebrand worden van 4.7GB)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan