Bewerkingen gedaan met Picasa behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Beste Helpers,

Ik heb sinds lang geleden en tot nog toe Picasa en Picasaweb gebruikt en denk nu op Photos over te gaan (ik heb een Mac). Aangezien Picasa en Picasaweb worden uitgefaseerd moet ik maatregelen nemen om bepaalde zaken niet verloren te laten gaan zegt men. Maar juist hier weet ik niet waar her precies om gaat. Twee vragen:

1) Mijn fotoverzameling is redelijk streng georganiseerd en zitten in mij persoonlijke map ‘Foto’s’ onder ‘Documenten’ Oudere foto’s worden overgebracht op een externe harddisk. De verzameling in ‘Fotos’ is opgedeeld in jaarsubmappen en die weer submappen met evenementen. Die laatste evenement-submappen hebben een naam die opzoeken gemakkelijk maakt; bijvoorbeeld: ‘16Aa 32 april Reis Berlijn’, ‘16Ab etc…..16Cf … ‘ enz voor 2016. Ik heb gecontateerd, dat mijn Picasa-bewerkingen zoals uitsnijden, licht toevoegen etc. op de foto’s in deze mappen bewaard zijn gebleven.
2) Met gebruik van deze foto’s uit een of meer mappen heb ik in veel gevallen albums gemaakt.
Daarbij zijn onder de foto’s vaak bijschriften toegevoegd en tussen de foto’s hier en daar ‘witte’ foto’s toegevoegd om bijv. de scheiding tussen dagen aan te geven, ‘scheidingsbladen'. Op deze witte foto’s staan met Picasa gemaakte teksten die bijv beschrijven wat die dag gaat gebeuren.

Ik denk, dat het bovenstaande helemaal niets met internet of opheffing van Picasa te maken heeft. Het speelt zich volkomen op mijn Mac af en zal zonder pech altijd bewaard blijven. Ook de mappen dus met de ondertitelingen en scheidingsbladen.

a) Mijn vraag: zie ik dat goed?

3) Natuurlijk heb ik die albums zo nu en dan geupload naar Picasaweb om ze te delen. Dat zijn er nog al wat en waarschijnlijk zal ik die kwijtraken. Dat moet dan maar. Maar ik kan het oorspronkelijke album in Picasa altijd terugvinden bij ‘Albums’, want die oude Picasa staat op mijn disk wordt niet aangetast van buitenaf.

b)Mijn vraag: Is dat juist?

Mijn vragen betreffen dus eigenlijk het behoud van de bewerkingen die ik in het verleden met Picasa gedaan heb. Voor de toekomst zal ik wel een modernere aanpak moeten volgen, dat begrijp ik.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Met vriendelijke groet, Dirk




.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan