Converteren dvd en .mkv naar Mpeg 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
hallo,

Ik heb voor een kennis een (oudere) Philips Cineos tv en wil daar via de USB poort wat filmpjes voor hun dochter opzetten.
AVI en DIVX slikt deze tv echter niet en na wat speurwerk lijkt het erop dat hij alleen mpeg 2 wil afspelen.

Omdat de meeste films die ik heb in .mkv of .VOB formaat zijn zoek ik een (liefst gratis) programma waarmee ik ze kan omzetten naar mpeg 2

heeft iemand toevallig suggesties? Ik ben wel even op internet aan het zoeken geweest maar dan kom je al snel uit bij betaalde programma's of crippleware waarbij de gratis versie maat 1 minuut omzet.

Alvast bedankt
 
Ik gebruik Format Factory maar het wil samen met het programma allerlei andere "hulpjes" installeren, voor de browser bijvoorbeeld. Het meeste kan je denk ik wel tegenhouden door goed op te letten tijdens de installatie. Het is verder ook ad-supported.

http://www.pcfreetime.com
 
VOB-bestanden lijken heel erg op MPEG-2-bestanden. Als de extensie hernoemd wordt van VOB naar MPG, blijft het bestand leesbaar.

Spelers van generieke MPEG-2-bestanden kunnen meestal ongecodeerde VOB-bestanden, die MPEG-1 Audio Layer II audio bevatten, afspelen. De meeste MPEG-2-spelers ondersteunen echter geen ondertiteling.

Met dank aan Wikipedia
 
Hmm ik heb nog even verder gekeken en deze tv valt (zoals wel vaker bij een produkt van Philips) in de categorie "misleiding".

De mediabrowser op het scherm laat je nl wel kiezen uit Foto/Video/Audio, maar het toestel ondersteunt volgens de handleiding alleen JPG foto en MP3 audio en totaal geen videoformaat.

Dit zegt de handleiding nl :

Met de multimediabrowser kunt u afbeeldingen weergeven of
audio afspelen die op een USB-stick zijn opgeslagen. U kunt de
multimediabrowser oproepen vanuit het hoofdmenu.
- De volgende bestandsindelingen kunnen worden weergegeven
of afgespeeld:
voor afbeeldingen: JPEG
voor audio: MP3, MP3 Pro, LPCM
- Enkel FAT/DOS-geformatteerde geheugenkaarten of -sticks
zijn compatibel.
- Philips kan niet aansprakelijk worden gesteld als uw USB-stick
of geheugenkaart niet compatibel is.

Knap staaltje misleiding dus..
 
In ieder geval bedankt voor de tip :thumb: Ik ga de films sowieso even omzetten zodat ze op de andere tv van de kleine wel afspelen.
 
Jammer dat de televisie geen video kan afspelen maar dat staat er heel duidelijk. Phillips had wel het probleem dat het video maar tien minuten of een kwartier afspeelde, dat lag aan rechten op decodering die Phillips niet allemaal had verworven. Dus zelfs al zou het video kunnen afspelen, dan kwam je daar waarschijnlijk niet ver mee. De YouTube App is op Philips TV's een jaar geleden ook zomaar verdwenen.

Freemake komt niet altijd met het zelfde, extra, programma maar kan wel van alles bevatten. Het probleem is dat je daar niet over wordt ingelicht, al zullen er best ook programma's meegeleverd zijn waar je expliciet voor kiezen kan. Freemake wordt in ieder geval geïnstalleerd met een aantal ongewenst bevonden software via het goedkeuren van de overeenkomst en legt een onevenredig groot beslag op systeembronnen. Hier is het te lezen:

http://www.malwarekillers.com/freemake-video-converter-removal/

Ik kan gebruikers van dit soort programma's aanraden om AutoRuns van Sysinternals te draaien voor een complete lijst van programma's en invoegtoepassingen die op de computer worden gestart. Misschien dat u dat overzicht zal willen vergelijken van voor en na de installatie. Er bestaan trouwens hulpprogramma's die registreren welke wijzigingen een installatie doorvoert en die dan weer terug kan laten draaien. Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Freemake meerdere keren op meerdere PC's geïnstalleerd en nog nooit een probleem gehad met enige malware naar aanleiding daarvan. Freemake zelf vind ik een prima product :)


Edit:
Zojuist geïnstalleerd op een PC die ik hier ter reparatie heb staan.
Tijdens installatie alleen de aanbieding van een bepaald Norton product uitgevinkt en na de installtie de PC geherstart en toen een scan gestart. Malwarebytes Antimalware vond geen enkele bedreiging.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan