vpn ltp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan05

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2016
Berichten
58
Ik heb een vpn verbinding opgezet via twee servers (2oo8 )een workstation. nu wil certificaten gaan importeren hoe kan ik het beste beginnen (zijn meerde mogelijk heden) ?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij hier duidelijk uitgelegd.
En uiteindelijk kom je hier uit.

Overigens, uit nieuwsgierigheid: Waar heb je de certificaten vandaan (extern of intern)? Indien intern: Heb je een CA geïnstalleerd op 1 van de 2 servers?

Tijs.
 
bedankt alvast

intern (is de bedoeling)Certificaatautoriteit ??? (de adcs role of wat bedoel je ???)
heb het via de role geprobeerd maar create and submit a request to this ca missing ??nu kan ik die aanmaken via iis manager is dit een optie en dan inportereen via mcc of toch via de intenret portal ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, de ADCS rol en daarin een Enterprise CA installatie.

Tijs.
 
moet ik die op mij dc instaleren op op mijn vpn server (maakt dat iets uit) staat nu op mijn dc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Certificaataanvragen:
http://[B]dcnaam[/B]/CertServ
Ik ga hier niet alles lopen uitleggen over CA's en het maken van certificaten. Er zijn 100en links beschikbaar.

Wat belangrijk is is dat je voor de VPN server (ook) een certificaat aanmaakt en die daar importeert (in het Computer account archief).
Start → Run: mmc.exe
Menu: File → Add/Remove Snap-in…
Under Available snap-ins, select Certificates and press Add.
Select Computer Account for the certificates to manage. Press Next.
Select Local Computer and press Finish.

Tijs.
 
Welkom jan05,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien er nog niemand heeft gereageerd kun je ook "reageer op bericht" of "snel reageren" gebruiken. Op deze manier wordt het topic niet lang met veel dezelfde tekst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan