1 videobestand maken met geluid van 2 videobestanden..

Status
Niet open voor verdere reacties.

ambbo

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2016
Berichten
7
Hallo,

Ik heb 2 flv bestanden.Bij de ene heb je een persoon dat praat en er is ook geluid. Maar daarbij is er ook een andere flv bestand die laat zien wat hij op schrijft(terwijl hij praat), maar bij deze video is geen geluid. Wat ik nu dus moet doen is allebei tegelijkertijd laten spelen met 2 spelers om de uitleg te kunnen volgen.

Mijn vraag is of het mogelijk is om op de een of andere manier het geluid in dat videobestand te krijgen waar iets geschreven wordt zonder dat ik ze allebei tegelijk hoef af te spelen. Ik hoef die persoon niet te zien, het gaat om wat hij schrijft en zegt.

Hopelijk kunnen jullie wat verzinnen, want ik heb niet zoveel verstand van videobewerking.:)

Alvast dank!!:thumb:
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Ik zou dat vrijblijvend voor je in elkaar kunnen zetten, maak mijn eigen video's voor youtube. Zou geen probleem hoeven te zijn.
Zie mijn profiel voor contactinfo.
 
Heel erg bedankt voor de aanbod, maar het zijn 70 lessen dus (140 flv bestanden). Dus ik denk dat het heel veel tijd zou kosten en dat is dan te veel gevraagd.:eek:
Bovendien zou ik het handig vinden om te weten omdat ik het in de toekomst ook zelf kan doen mocht het nodig zijn. maar heel erg dank voor de voorstel:thumb:

Zou je het misschien kunnen uitleggen hoe ik het zelf kan doen en welke programma's ik zou moeten gebruiken daarvoor?
 
Gebruik zelf cyberlink powerdirector, er zijn hiervoor verschillende alternatieven in grote verschillende prijsklassen.
Kijk eens bij Magix, die is redelijk geprijsd en eenvoudig. Veel tutorials zijn ook online te vinden.

Je had het over 2 bestanden, nu ineens 140 :eek:
 
ja met die 2 bestanden probeerde ik het uit te leggen wat de probleem was.:) Maar kun je me misschien iets meer vertellen, want ik probeer op youtube tutorials te vinden maar weet niet precies wat ik moet schrijven. Want ik weet niet hoe je dit aanpakt.
 
Hoe het werkt in cyberlink powerdirector weet ik niet, maar ik weet wel dat het bij Sony Vegas Pro, mogelijk is om meerdere video´s toe te voegen aan de tijdlijn. Vervolgens is het mogelijk om het beeld van een video te verwijderen, waardoor alleen het geluid van die video overblijft en het beeld van de andere video. Ik weet niet of dit ook mogelijk is in cyberlink powerdirector, maar misschien heb je er wat aan.
 
freemake video convertor en moviemaker

Ik weet niet of je de flv bestanden kunt gebruiken in moviemaker, zoniet kan je ze eerst converteren naar bvb mp4 met de freemake video convertor. Dit programma kan je hier gratis downloaden: http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/ .Het bestand waarvan je enkel het geluid wilt converteer je naar mp3 met freemake video convertor.
Daarna open je moviemaker (als je dit programma niet hebt kan je dit ook downloaden), voeg de film en het mp3 bestand toe en zet het geluid van de video uit. positioneer ook het mp3 bestand zodat dit mooi synchroon loopt met de video.
Sla vervolgens het bestand op als ... mp4 of ... Indien je uiteindelijk toch flv wilt kan je dat dan ook met freemake converteren naar flv.

succes
 
Over het algemeen werken de meeste video editors allemaal met een tijdlijn.
Makkelijker kan bijna niet. Voorbeeld tutorial magix
 
Dank voor alle suggesties! Helaas ondersteunen magix en vegas pro ook geen flv dus ik moet ze hoe dan ook omzetten.
 
met freemake video convertor dus, gratis en prima werkend.
 
maar die zet een preview neer aan het begin van de video en einde. zal dat niet ervoor zorgen dat het geluid en beeld later niet synchroom lopen? of kun je dat makkelijk fixen binnen die editor programma's?
 
de preview kun je gewoon verwijderen via het editing programma, als de preview niet over het beeld staat, maar alleen aan het begin en einde wordt getoond.
 
ik probeerde het dus gisteren door eerste de flv bestand om te zetten in avi(duurt lang) en daarna gebruikte ik movie maker om het geluid onder te zetten(die ik ook om had gezet van flv naar mp3).En dit dan op te slaan. Maar dit duurde echt vele uren en bovendien is de kwaliteit stuk lager dan het originele.

Dus ik doe nu het volgende wat volgens mij het beste en snelst is:

ik zet de flv bestand met geluid om in een mp3 bestand(dit duurt onder 10 min)
en laat de flv bestand met beeld gewoon staan en zet die niet om.
En gebruik dan cute video audio merger(gratis) om de mp3 en de flv bij elkaar te zetten. Dit wordt automatisch gedaan en de kwaliteit is erg hoog.

dank iedereen voor meedenken!!
 
maar die zet een preview neer aan het begin van de video en einde. zal dat niet ervoor zorgen dat het geluid en beeld later niet synchroom lopen? of kun je dat makkelijk fixen binnen die editor programma's?

Dan heb je de foute versie binnen geslurpt, freemake is volledig freeware en zet normaliter geen kenmerken neer in de conversies.
Cyberlink kan wel flv importeren
 
http://www.freemake.com/downloads/
heb het gewoon van de originele site gedowload, het zet een preview neer(bij video naar video conversie), als je dat wilt uitschakelen dan moet je de betaalde versie hebben. Maar het zet geen preview neer als je naar mp3 converteert.
Maar het is gelukkig niet meer nodig om flv naar avi te converteren dus het maakt niet meer uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan