heel veel reclame in Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Ik heb google chrome er af gegooid na een tip van een moderator dat die teveel spioneerde. Nu heb ik er Edge op staan maar sinds ik die heb zie ik constant banners komen van reclame die je soms weg kan klikken maar ook vaak gesponsorde reclame van sites zelf.

Op Google chrome had ik adblock plus geïnstalleerd die alles tegenhield, althans het meeste maar die krijg ik niet geïnstalleerd in Edge. Doe ik iets fout? Of kan ik een betere AD locker installeren in Edge?

Trouwens deze site word ook gesponsord door reclame Ik zie hiernaast een reclame van een mooie dame van buurmeisje.date Heb erg veel zin om met haar af te spreken als ik haar zo zie. Maar ben ze nog niet tegen gekomen in de straat. Maar dit even offtipic
 
Laatst bewerkt:
Probeer Ublock en Ghostery eens...
Had het hier nooit.. maar sinds recent die Ransomware via Nu.nl en zo op veel pc's kwamen.. heb ik ze beiden erop gezet. (de ransomware werd via reclame banners, die geladen werden van een centrale site, actief.. Dus als je een banner blokker had... was het wellicht niet gebeurd...)
Een enkele keer krijg ik een beeldje met daarop "jammer dat u onze banners en zo blokkeert..."
Van zeer betrouwbare sites (hoe weet je dat...? :eek: nu.nl dacht ook met een betrouwbare partner te werken.... neem ik aan....) zou je ze op de whitelist kunnen zetten....
 
Edge is van microsoft en spioneert er ook lustig op los.
Firefox is open software en dat spioneert niet. Zouden daar spionerende routines in zitten, wordt dat door de gemeenschap opgemerkt en er uit gehaald.
Adblock Plus en Adblock Plus Pop-up Addon zijn als add-on geïnstalleerd en ik weinig last meer van reclame. Verder vind ik firefox goed aan te passen en loopt prima.
Mijn aanpassingen naast de woordenboeken:
add-ons.jpg
 
Als u van Chrome naar Edge gaat vanwege bespionerings gevaar gaat u van de regen in de drup. Beide bespioneren er op los.
Beter is het advies van Kostenzer (hierboven) te volgen en bijv. Firefox te gaan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan