Kan niet met servers verbinden, hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paralellisme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Berichten
4
Hoihoi

Ik zit al een tijdje met dit probleem en het is behoorlijk vervelend. Ik heb al aan meerdere mensen hulp gevraagd, niemand heeft me kunnen helpen. Dus nu probeer ik het maar op forums, zoals deze. Wie mij kan helpen zal mijn eeuwige dankbaarheid winnen. :thumb:

Dus, het probleem in het kort: Ik kan met enkel één computer hier, niet verbinden met sommige servers zoals bijv. steam, minecraft,. Op andere apparaten hier lukt dit wel, het is echt enkel deze pc. Ik kan hiermee wel op internet, en programma's zoals skype gebruiken. Juist met deze computer zou ik willen kunnen gamen. Het is een vrij nieuwe, ik heb 'm eind vorig jaar gekocht, niet tweedehands. En het is geen zwak rotding dat minecraft niet aankan, zoiets is het niet.

Wat heb ik al geprobeerd?
Nagekeken dat het écht enkel deze pc is, of het aan een antivirus programma ligt, of het aan de firewall ligt (heb deze tijdelijk uitgeschakeld), windows opnieuw geïnstalleerd, en gescand voor virussen. Misschien nog wel iets dat ik me even niet herinner.

Alvast bedankt voor enige ideeën!
 
Hoe heb je vastgesteld dat het niet werkt? zijn er specifieke errors? Welk OS draait er op de computer?

Hoe stel je vast dat andere computers wel werken? gebruik je dan dezelfde kabel? hoe is deze en andere computers aangesloten?

Welke provider en router(s) heb je?
 
Oh, natuurlijk, die kabel! Dat ik daar niet aan dacht, die is speciaal voor deze pc gekocht en er is nooit iets aan veranderd.
Ik heb hier wat mee uitgeprobeerd, en heb gevonden: het lag aan waar de kabel in de router zat. Hij doet het nu ! :D Enige probleempje is, hij werkt alleen vanaf één van de inputs, die waar al iemands pc in zat. Maar dat lossen we wel op.
Heel erg bedankt, ookal bracht je me maar op het idee.
 
Laatst bewerkt:
Herstart die router eens, dan doen die andere poorten het wellicht ook?
Of is er in de router een port forwarding gedaan naar een ip adres van de pc die het wel altijd deed.... en doordat jij nu op die poort zit krijg je nu dat lokale ip-adres dat eerst de andere pc kreeg? (kun je dat nog checken met die andere pc; alleen maar nodig als na het herstarten vd router het probleem nog bestaat..)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de router herstart, en nee, nog steeds doet enkel die ene poort het.
Port forwarding betwijfel ik, dat heb ik zelf niet gedaan en anderen hier ook niet. Maar om zeker te zijn, hoe vind ik dat? Ik heb al op de router ingelogd en bij "forwarding" gekeken, en daar staat niks, maar misschien moet ik nog ergens anders kijken?
Hoe check ik dat met die andere pc dan? Als ik die terug in die ene poort doe werkt de verbinding met steam, en als ik 'm in een andere poort doe werkt het niet. Ook zo met een laptop, waarop ik het eerder testte.
 
Port forwarding staat blijkbaar uit.

Wel ip nummer krijg je op de ene en op de andere?
Moet je de verbinding steam, minecraft, en zo nog even opnieuw aanmaken als je een ander lokaal adres krijgt?
Staat er nog een firewall ergens aan en heb je ooit de verbinding voor dat ene lokale ip adres goedgekeurd met een yes of een vinkje.... en nu je een ander ip adres lokaal krijgt worden die steam, minecraft geblokkeerd? Juist omdat de rest wel werkt... zou dat ook kunnen.
 
De ip nummers blijven per pc hetzelfde als ik ze in andere poorten doe, en ze zijn natuurlijk per pc verschillend van elkaar. En ik moet voor elke pc hier een code invullen om daar voor het eerst in mijn steam account te kunnen.
Ik heb zo ver ik me herinner op alle computers hier nooit toestemming moeten geven, of een melding gezien over een uitzondering op de firewall voor steam, o.i.d. Deze deden het gewoon, en dan zaten ze of op de wifi of in die ene poort.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan