OneDrive als FTP-server gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb Office 365 en dus ook 1TB ruimte in de cloud (OneDrive) van MS.

Ik upload mijn camerabeelden naar de FTP-server van mijn hosting provider, maar omdat de ruimte daar beperkt is, moet ik ongeveer elke 2 weken ruimte maken. Gewoon lastig dus. Bijbetalen voor meer ruimte kan natuurlijk, maar het is gewoon een privé cameraatje en daar heb dan niet zoveel geld voor over.
Wat ik mij afvraag (heb gegoogeld, maar kom er niet uit) of ik op een of andere manier de camerabeelden naar OnDrive kan kopiëren? Mijn cameraprogramma (Tenvis) staat alleen toe, naast email, dat ik het naar een FTP-server stuur, dus moet een directory-path opgeven, maar hoe? en kan dat uberhaupt.

Wellicht kan iemand mij hierbij helpen....
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt wel mogelijk te zijn met de Business-versie van OneDrive, maar niet met de consumenten-versie.
 
Bedankt voor je reactie...

Oei, nee, ik heb de consumenten-versie. En voor de goedkoopste business versie betaal je 4.20 per maand. Dat schiet dus ook niet op...

Wellicht zijn er nog andere opties?
 
Niet met OneDrive. Met DropBox zou het als het goed is wel mogelijk zijn.
 
Ben een hele tijd aan het googelen geweest, maar ik vrees dat het ook met Dropbox niet 'zomaar' kan...
Ik zie wel 'Dropbox business' voorbij komen, maar dat is een betaalde service. Ook 3e partijtjes die iets in die richting hebben, maar ook dat kost geld.
Ook zag ik een keer de tekst 'Dropbox does not support FTP' voorbij komen.

Dus.... ik denk toch dat het niet met een simpel kopelingetje naar OneDrive of Dropbox mogelijk is.

Nietemenin dank voor je suggestie..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan