windows 7 cd nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamara30

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
161
asus laptop willen herstellen via die ingebouwde functie, met f9. gekozen dat windows volledig opnieuw mocht geinstalleerd wordne. ergens iets misgelopen want ineens was laptop uit. nu krijg ik dus de melding dak een installatie dvd nodig heb. die heb ik dus niet. is er hier enige oplossing voor?
 
je kunt hier een schijfinstallatiekopie (iso-bestand) downloaden (waar je gevraagd wordt om de productcode) om je eigen installatiemedium te maken met behulp van een USB-flashstation of dvd .

De productcode kun je op de opgeplakte sticker achterhalen:
product-key-sticker-windows-7.jpg


Jammer genoeg ondersteunt die mogelijkheid "Download Windows 7-schijfinstallatiekopieën (iso-bestanden)" niet de door de fabrikant van het apparaat voorgeïnstalleerde Windows versie (Windows OEM, system builder).
Zie: Veelgestelde vragen - Mijn Windows 7-productcode laat zich niet verifiëren. Wat is het probleem?

Voer je op de "Download Windows 7-schijfinstallatiekopieën (iso-bestanden)" pagina een productcode in die hoort bij een door de fabrikant van het apparaat voorgeïnstalleerde Windows versie, dan krijg je deze foutmelding:
De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.

In dat geval zul je op een andere wijze aan een geschikt Windows installatiemedium moeten zien te komen.
Kun je misschien een Windows 7 Home Premium 32 bit OEM/ system builder installatie-DVD lenen van vrienden of familie?
Daarmee kun je dan de schone installatie uitvoeren zoals je van plan was, gebruikmakend van de product key behorend bij je laptop.

Kun je geen installatie-DVD lenen van vrienden of familie, dan hoop ik dat je een systeem-backup hebt bewaard, een Windows Systeemkopie (Windows Image), of een image gemaakt met een ander programma, of dat de laptop nog een herstelpartitie heeft waarvan het herstel is uit te voeren.
Met een image (Windows Systeemkopie, of een image gemaakt met een ander programma), kun je je installatie herstellen naar het moment dat dat image is gemaakt.

Met behulp van een herstelpartitie kun je in principe het systeem herstellen naar de toestand zoals het apparaat oorspronkelijk is geleverd. Ik weet echter niet of de mogelijkheid tot herstel door middel van de herstelpartitie nog intact is.
 
van iemand een schijfje geleend, nu staat windows 7 er dus op maar wel de 32 bits versie, nu krijg ik mijn internet niet aan de gang, heb de nodige drivers niet, op site asus gekeken maar daar zijn ze voor de 64 bits versie. geprobeerd maar werkte niet. wat nu? waar kan ik dit vinden?
 
a. Noem het type Asus laptop.
b. Dubbelklik op de apparaten die in Apparaatbeheer (= devmgmt.ms ) nu geen driver hebben (staat een geel uitroepteken voor), ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuze menu en kopieer de bovenste waarde en plak die in een tekstdocument dat je hier als bijlage bijvoegt bij je volgende posting.
Dit voor (o.a.) de gevallen dat de Asus site meerdere apparaten weergeeft voor een component (bijv. de wifi adapter) en het dus nodig is dat we weten welke wifi adapter het is.
Helpt ons bovendien met het zoeken naar drivers.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan