Geen i-Link connectie met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudvangerven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
Berichten
2
Hallo. Ik ben afgelopen week begonnen met het importeren van video opnamen naar mijn pc (os = windows 10) via de Sony HDR-HC5. Dat gaat al een paar jaar goed. Tot vanmiddag. Ik gebruikte tot nu toe de oorspronkelijke software (PMB 2.0.02) en de PMBTapeImporter van Sony. Vanmiddag kreeg ik, nadat er 5 bandjes goed waren geïmporteerd, de melding dat er geen connectie via I-link kon worden gemaakt. Ik heb alle instellingen op de camcorder m.b.t. connectie en format van de bandjes (HDV of DV) gecontroleerd en de camcorder staat op playmodus. De werking van de firewire gecontroleerd (werkt goed, en drivers up to date). Geprobeerd met een andere firewire kabel, lost het ook niet op. PC / programmatuur / camcorder etc uit en aan gezet. De pc herkent de camcorder ook niet meer (als apparaat). Ook geprobeerd via usb aan te sluiten, ook dan werd de camcorder niet herkend.
Via de site van Sony voor deze camcorder de nieuwe software, PlayMemory Home 5.2.00 gedownload en geïnstalleerd. Hierbij is de voor mij bekende TapeImporter verloren gegaan. Ook met de nieuwe software wordt de camcorder niet gevonden (er komt in ieder geval geen enkele melding). Ik heb PlayMemory ge-deinstalleerd, en weer de oude PMB software geïnstalleerd. Bij de stap waar ik de camcorder moet aansluiten krijg ik de melding dat er geen camera is gevonden.
Tenslotte heb ik nog mijn oude pc aangesloten, en ook hier werd de camcorder niet gevonden.
Ik heb geen aanknopingspunten meer; hebben jullie tips?
 
Je hebt werkelijk alles gedaan wat ik zou aanraden in jouw situatie, dit is echt zo'n wtf geval. Naast een probleem in de camera of z'n firewirepoort - te checken met een andere camera - kun je nog een andere firewirekaart plaatsen (als dat kan) en je besturingssysteem opnieuw installeren. Firewire heeft geen aparte driver maar wordt met het OS mee geinstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan