Camera wordt niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
De ingebouwde camera van mijn Dell Inspiron AIO doet het niet. Als ik in Windows 10 de app Camera probeer te gebruiken, krijg ik de melding "Er is iets fout gegaan. Foutcode 0xA00F4271 (0xC00D3EA2)". Na een aantal keer wegklikken van deze melding krijg ik de foutmelding "We kunnen uw camera niet vinden. Foutcode: 0xA00F4244 (0xC00D36D5)". Voor zover ik kan overzien, wordt de webcam niet geblokkeerd door mijn virusscanner/firewall (ESET). Ook zou de webcam (Integrated webcam) volgens Apparaatbeheer -> Beelapparaten normaal functioneren en zijn de stuurprogramma's bijgewerkt. Deinstalleren en opnieuw installeren van de stuurprogramma's helpt niet.

Ook in Skype krijg ik de melding dat de camera niet kan worden gevonden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit is op te lossen?
 
Het gebruik van de camera kan ook geblokkeerd worden in anti-virus software (in dit filmpje door Kaspersky anti-virus).
Mogelijk heeft ESET ook zo'n functie/instelling.

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie.

ESET heeft volgens mij geen dergelijke functie/instelling.
 
Enige wat ik nog voor je heb is deze link
Kijk de instellingen na.
Een optie die mogelijk iets uit te staan heeft met je probleem is de optie "Allow Metro applications", en die moet op toegestaan zijn ingesteld. Als dat al zo staat, dan heb ik geen tips meer.

Tijs.
 
Het was even zoeken, maar "Allow Metro applications" staat aan.

In ieder geval bedankt voor de moeite.
 
Ik had (als het 'verkeerd' staat) een melding van Windows verwacht, maar je zou hier kunnen kijken, onder "Camera and Microphone"
Mogelijk staan daar zaken op Off die op On moeten staan.

Tijs.
 
Verder zou een driver-issue aan de hand kunnen zijn. Kijk even hier daaromtrent.
En verder moet (natuurlijk) in evt. beheerprogramma's van Dell de camera aangezet zijn en als er een schuifje of toetscombinatie is die de camera uit en aanzet moet die daarin aan staan.

Tijs.
 
Camera staat aan onder Instellingen -> Privacy -> Camera and Microphone.

Ik heb nog eens gekeken naar de drivers. Ik kan niet terug naar de vorige driver. Verwijderen en zoeken naar gewijzigde hardware helpt niet.

Als ik bij de details van de drivers kijk zie ik wel iets van ESET staan -> edevmon.sys (zie bijgevoegde screen capture). Dus mogelijk ligt het toch daar aan.
 

Bijlagen

  • Screen capture.jpg
    Screen capture.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 199
Ik ben er uit (geloof ik). Ik heb de computer opgestart met de optie "Vroegladende antimalware-beveiliging uitschakelen (F8)". Toen kon ik de webcam weer gebruiken. Na afsluiten en normaal opstarten kon dat nog steeds.
 
Mooi dat mijn tips je in de goede (denk-)richting gezet hebben.

Geef deze vraag nog even de status opgelost, ajb.

Tijs.
 
Heb iets te vroeg gejuicht. Na weer opnieuw opstarten verschijnen foutmeldingen weer.
 
Ik zou zeggen: Mik tijdelijk dat hele ESET van de computer af. [Als je tijdens de deïnstallatie de keuze krijgt om je activitiesleutel te bewaren (voor latere herinstallatie), dat natuurlijk doen.]
Kijk of het dan beter gaat. Per slot heb je zelf al laten zien dat ESET zich op de een of andere manier bemoeit met apparaten in Windows (zie je test met "Vroegladende enz." en de schermafdruk van de driver).

Tijs.
 
Ik had inmiddels hetzelfde idee. Ga ik morgen proberen.

Dank voor je tips.
 
Helaas. Verwijderen van ESET heeft het probleem niet opgelost. Bij de details van het stuurprogramma van de webcam is edevmon.sys nu verdwenen. De foutmeldingen blijven.
 
Vreemd verhaal, gegeven "Vroegladende antimalware-beveiliging uitschakelen (F8)" die (even) hielp.

2 tips nog, en dan houdt het voor mij op:
a. In Apparaatbeheer, rechtsklik op de camera en kies voor "Verwijderen" (of Deïnstalleren, wat er maar staat). Als gevraagd wordt om (ook) de driver te deínstalleren, geef dan aan dat je dat wilt (dus het vinkje zetten, geloof ik). Herstart de laptop en kijk of er verbetering optreedt.
b. Er zijn op die laptop geen toetscombinaties of schuifjes etc. die de webcam inschakelen/uitschakelen? Kijk daar even goed naar.

Vermeld (voor anderen die deze discussiedraad lezen) in ieder geval even de precieze Dell type-aanduiding en Service-tag.

Tijs.
 
a. Heb ik een paar keer geprobeerd, maar helpt niet.
b. Voor zover ik kan nagaan, zijn er geen toetsencombinaties e.d. voor in-/uitschakelen webcam.

Het gaat om een Dell Inspiron 2350, een All-in-One desktop en geen laptop.

Nogmaals bedankt voor de moeite.
 
Dank je. Ik had daar ook al gekeken. De driver is bestemd voor een specifiek type (3D) camera.
 
Ok, doe even het volgende:
Start Apparaatbeheer, dubbelklik op die camera, kies tabblad Details en kies uit het pull-down menu Hardware ID's.
Kopieer de bovenste getoonde regel in je volgende posting.

Ik vraag dit omdat het erop lijkt dat je geen specifieke driver hebt maar een (Microsoft-meegeleverde) generieke driver. Mogelijk vinden we een andere/betere driver o.b.v. de Hardware-ID.
Overigens hoop ik maar dat de Hardware ID niet begint met USB\VID_1BCF&PID_28A6 , want daarvoor vind ik geen specifieke drivers (mogelijk aanwezig in jouw AIO en zeker aanwezig in de Dell XPS 2720 AIO).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan