Wake up light voor hele slaapkamerverlichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo allemaal, ik ben al dagen op internet aan het zoeken naar een oplossing voor een idee dat ik heb.
We zouden in de slaapkamer graag een schakelaar willen hebben die de verlichting van de kamer, op een vooraf ingesteld tijdstip kan inschakelen. Om een set te vinden die dat doet is niet zo moeilijk, het probleem zit hem in het gedimd opstarten en binnen een bepaalde tijd (30 minuten of zo) opvoeren van de verlichting tot het maximum. Geïnspireerd door de wake up light van Philips, maar dan voor de hele slaapkamer en niet enkel een nachtkastlampje.
Het zou ook mooi zijn als het licht door middel van de telefoon en/of afstandbediening zou werken, dat zou het helemaal compleet maken.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit niet bestaat, misschien dat jullie iets weten.

Groeten,
Hermann

De HomeWizard kan het in ieder geval niet. Uitdaging in deze is dat het systeem een aktie moet hebben die regelmatig de dimmers aanstuurt met een nieuwe stand. Hou er ook rekening mee dat als de dimmer een ontvangerbatterij hebben, deze wel heel snel leeg zal zijn. Komt door het feit dat de dimmer heel vaak aangesproken zal gaan worden met een nieuwe waarde.

Om dit betrouwbaar te laten werken heb je iets zonder batterijen nodig. In de hoek X10 niks te vinden?

Goede tip van de batterij voeding!
X10 kende ik nog helemaal niet, ik heb daar een vraag heen gestuurd. Zij zijn nogal uitgebreid in domotica oplossingen, ben benieuwd!
Thanks alvast

Zou mooi zijn als iemand al een soortgelijk systeem al werkend zou hebben.

Laatst bewerkt:
Waag eens een mailtje richting bwired.nl . Als het bestaat dan weet die meneer er meer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan