C D met boeken instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennie07

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2016
Berichten
1
Hoe kan ik een C D met 2000 boeken instaleren op de laptop en daarna op mijn ereader en externe schijf instaleren?
 
Installeren? Kopiëren bedoel je toch zeker?
Bij voldoende ruimte op een schijf mag dat geen probleem zijn.
 
Vage startposting. Maar je zou kunnen beginnen met het installeren van Calibre op je pc/laptop en daar dan de e-boeken inlezen.
Vanuit Calibre is er ondersteuning voor een behoorlijk aantal e-readers om de boeken daarna daarnaartoe te synchroniseren.

Kleine tip nog: Zorg ervoor dat je een consistente manier van de manier van schrijven van de titels van de boeken en schrijvers hanteert binnen Calibre, anders wordt zoeken wel heel lastig (zowel in Calibre zelf als op de e-reader waar je het mee synchroniseert).
In een Calibre waar ik zelf ooit mee gewerkt heb kostte het inlezen relatief weinig tijd maar het bijwerken (lees: consistent maken) van de titels en schrijvers van de e-boeken binnen Calibre duurde 100x langer. ;)

Een (mogelijk wat gedateerde) "handleiding" Calibre in de NL taal staat hier
Recente (ENG-talige) demo, video-tutorials en handleiding staan resp. hier, hier en hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hennie07 : als je van een 'bevriende' relatie een CD'tje hebt gekregen met e-pubjes, dan is de keuze aan jouzelf hoe daar mee om te gaan. De optie die dnties beschrijft is een duidelijke en goede optie.

Zelf ben ik geen fan van dit tooltje, ik vond het een redelijk omslachtig progje. Ik bezit een Sony e-reader en heb na het gebruik van verschillende tooltjes (waaronder dus Calibre) gekozen voor eigenlijk een redelijk elementaire oplossing :

ik heb ooit een stuk of 8000 boeken middels het usenet gedownload en simpelweg naar een mapje op mijn pc gekopieerd. Van tijd tot tot tijd kopieer ik gewoon in de Windowsverkenner een aantal boeken naar mijn E-reader en ga ze lezen. That's it, niet meer of minder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan