Van CDFS naar NTFS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske60

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
116
Hallo allemaal,

Ik heb een oude HSPA-dongle (merk Huawei). Er past (en staat) 97 MB op. Ik hoopte hem te kunnen inzetten als gewone USB-stick maar... hij is CDFS geformatteerd.

Ik heb dus geprobeerd om hem (in elk geval deels) te 'herformatteren' naar NTFS. Met schijfbeheer (Win 10) is dat niet gelukt. EaseUsPartition Manager ziet hem zelfs niet.

Ik heb ook nog geprobeerd de bestanden op de dongle te verwijderen met diverse erase-hulpjes en zelfs met doscommando's, maar je krijgt geen toegang.

Ik heb op internet gezocht naar een methode om dat CDFS eraf te schoppen, maar heb niets werkzaams gevonden.

Mijn vragen:
  • is het eigenlijk sowieso mogelijk om zo'n dongle/USB 'om te formatteren' ?
  • en zo ja, hoe moet dat dan toch?

Ik vind het eigenlijk een beetje zonde om dat ding zomaar weg te gooien.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Renske Cramer
 
Laatst bewerkt:
Een dergelijke stick dient om connectie te maken met het internet en is dan ook niet bruikbaar als extern opslagmedium.
 
@mrmusic: Ja, echt :)
@gast0205: Helder, dan gaat hij de prullenbak in. Bedankt!
 
Ik vind het eigenlijk een beetje zonde om dat ding zomaar weg te gooien.
? :shocked:

Ik was afgelopen week bij een kruidenier en ik meen mij te herinneren dat je bij 2x2 bakjes aardbeien een USB stick kado kreeg met een opslagruimte van 4000 Mb.
 
Been there, done that, got the t-shirt. CDFS krijg je met geen mogelijkheid opnieuw geformatteerd. Komt omdat elk OS denkt dat een CD (=CDFS als filesystem) niet geformatteerd kan worden. Zie je ook wel eens gebeuren met van die reclame USB sticks.

En daarnaast wat moet je met 97MB.
 
Je zult wel een HASP memory-stick bedoelen, die als dongel wordt gebruikt om (illegaal) gebruik van software op méér dan het toegestane aantal computers tegen te gaan.
Die bestaan alleen voor dit doel en zijn inderdaad niet te beschrijven en ook niet te formatteren voor een gewone gebruiker.

Ik heb zelf ook (op verzoek) ooit zoiets geprobeerd met een Simatic PCS7 beveiligingsdongel, maar toch echt geconstateerd dat er niets aan te wijzigen was.

Zoals je al in posting #4 zei: Weggooien.

Tijs.
 
Bedankt allemaal voor jullie input. Ik weet ook wel dat je op 97 mb niet veel meer kwijt kunt dan wat tekstbestandjes ofzo. Maar ik ben niet zo van het zomaar weggooien van (mogelijk) nog bruikbare spullen. En bovendien was ik nieuwsgierig of het uberhaupt mogelijk was. En omdat ik ook al niet zo van het snelle opgeven ben, heb ik er een tijdje mee zitten rommelen. Ben je maar weer even van de straat hè ;-)
@dnties Nee, het is een HSPA-stick. Het ding is ontwikkeld om met je laptop contact te leggen met een breedbandnetwerk. We hebben hem lang geleden (2005) gebruikt om tijdens een reis te kunnen internetten. Een stukje industriele archeologie dus ;-)
Hartelijke groeten,
Renske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan