netwerk naam (nummer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Berichten
152
Sinds gisteren krijg ik bij het opstarten van mijn pc op het symbool in de taakbalk te zien dat er verbonden wordt met netwerk 6.
Ziggo heeft kort gelden een storing gehad, misschien dat dit er mee te maken heeft, maar netwerk 6 werkt niet goed als ik in apparaat beheer de netwerkkaart uitzet en weer aan zet pakt hij netwerk 5 op en dan werkt wel alles.
Dit probleem heb ik momenteel op 3 pc's dus ik denk dat er iets met de router van Ziggo aan de hand is. Op de andere pc geeft hij weer een ander netwerk nummer aan, ook daar moet ik dan bovenstaande truc uithalen.
Op twee pc's draait AVG en op 1 Kasperky alle drie hebben ze dezelfde problemen
Maar wat is nu eigenlijk netwerk 5 en netwerk 6 waar komt dit vandaan en waar kan ik dit eventueel zien en aanpassen.
 
ls u verbinding maakt met een draadloos netwerk, is de kans groot dat de instellingen bewaard blijven. Dit heeft als gevolg dat Windows soms per ongeluk verbinding maakt met een verkeerd netwerk. Het is eenvoudig om netwerken waar u geen verbinding meer mee wilt maken te verwijderen. Ook kunt u de volgorde van de opgeslagen netwerken aanpassen.



Open Netwerk en internet via uw Configuratiescherm en vervolgens Netwerkcentrum. Klik links in beeld op Draadloze netwerken beheren. Er wordt een lijst getoond met bekende netwerken. U kunt netwerken weggooien die u niet meer gebruikt. Selecteer het netwerk en gebruik de knop Verwijderen. Zorg er voor dat uw belangrijkste netwerken, bijvoorbeeld thuis en op kantoor, bovenaan staan zodat Windows niet eerst op zoek gaat naar andere netwerken maar direct uw voorkeursnetwerk pakt. U verplaatst een geselecteerd netwerk met de knop Omhoog verplaatsen.

Zorg er voor dat uw belangrijkste draadloze netwerken in Windows 7 bovenaan de lijst staan.

Succes,

Smakie
 
Beste Smakie, alvast bedankt voor je antwoord ik heb niet duidelijk aangegeven dat het een bedraad netwerk is, ik maak geen gebruik van Wifi.
Het vindt plaats op alle pc's heel vreemd, je ziet dan alleen maar de netwerk 3 of bv netwerk 4, waar staan deze netwerken ?
 
Hierbij de oplossing althans voor windows 7/8/10.

Open Netwerk en internet via Configuratiescherm en ga vervolgens naar Netwerkcentrum.
Onder regel "De actieve netwerken weergeven"
Staat aangegeven de netwerk locatie in mijn geval staat er Thuisnetwerk aan gegeven.
Door op het huisje te klikken kom je in netwerkeigenschappen instellen terecht.
Daar kan je de netwerknaam aanpassen.
Tevens staat onder in netwerklocaties samenvoegen of verwijderen.
Klik deze aan dan kom je terecht in een lijst waarin je alle netwerken verwijderd.
Het netwerk waar je van gebruikt maakt kan je niet verwijderen.

Dit zal u op alle machines moeten uitvoeren.

Succes,

Smakie77
 
Laatst bewerkt:
Smakie77,

Wederom bedankt voor je hulp maar helaas staat bij mij iets anders op de schermen.
2016-07-18 17_49_24-Netwerkcentrum.png

Open Netwerk en internet via Configuratiescherm en ga vervolgens naar Netwerkcentrum.
Onder regel "De actieve netwerken weergeven"
Staat aangegeven de netwerk locatie in mijn geval staat er Thuisnetwerk gaan gegeven.
Door op het huisje te klikken kom je in netwerkeigenschappen instellen terecht. (ik zie geen huisje)
Daar kan je de netwerknaam aanpassen. (netwerknaam kan ik wel aanpassen maar schiet ik helaas niets mee op)
Tevens staat onder in netwerklocaties samenvoegen of verwijderen. (niet gevonden)
Klik deze aan dan kom je terecht in een lijst waarin je alle netwerken verwijderd.
Het netwerk waar je van gebruikt maakt kan je niet verwijderen.

Ik hoop dat je nog iets anders weet te bedenken

Jan
 
Beste Jan,

Ik kan wel mijn gegevens aanpassen. Dit is een printscreen van mijn netwerkkaart en de verbinding.

Netwerk.jpg

In jou afbeedeling kan ik dit niet vinden.
Wat gebeurt er als je op de regel drukt particuliernetwerk ? of links daarvan ?

Succes,

Smakie
 
Laatst bewerkt:
Smakie,

Helaas wat ik ook doe ik heb geen knop aan de linkerzijde van de netwerknaam ook niet verborgen, allemaal wel vreemd omdat alle drie de pc dit hebben.
Heb je nog een idee?


Jan
 
Het enigste wat ik kan bedenken is de computers 1 voor 1 ontknoppen uit het thuisnetwerk.
Om te kijken of je dan wel de instellingen kan veranderen.
Schakel dan tijdelijk je anti-virus/firewall uit.

Succes
 
Smakkie het probleem werd veroorzaakt doordat de horizon box plotseling de dhcp server had aangezet
Twee dhcp servers op 1 netwerk dat werkt niet
Wat wel vreemd is dat ik geen symbool voor mijn netwerk naam heb staan
Maar daar heb ik momenteel geen last van ik ga wel verder kijken
Bedankt voor het meedenken
Zal de vraag op opgelost zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan