thuisgroep probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
227
Hallo,

we hebben op 2 computers Windows 10 staan, en we hebben op beide een thuisgroep aangemaakt.
Wanneer de thuisgroep gemaakt is wordt er ook een netwerk aangemaakt dat kun je zien in Windows verkenner.


De map die in het netwerk zit is bij ons Users die heb ik ooit eerder gedeeld. Maar er zitten een aantal submappen in die ik niet wil delen.
O.a. documenten, dit heb ik binnen de thuisgroep op niet delen gezet.

Maar omdat het netwerk wel de map documenten laat zien heeft dit weinig zin.


Volgende geprobeerd: Submappen proberen te stoppen voor het delen. Dit lukt niet.
Wanneer ik de map Users delen stop dan is de thuisgroep ook niet meer bereikbaar.




Wat kan ik nog proberen?
 
Is er niemand die een oplossing weet?

Zal het proberen nog wat uit te leggen.

Vandaag nog even een test gedaan.
Er even vanuit gaan dat er bij netwerk niets staat. Ik maak dan een thuisgroep waarin ik het volgende wil delen, muziek, foto`s en films, geen documenten.

Er wordt dan gelijk in Windows 10 onder netwerk een map aangemaakt Users, hierin zit echter ook de map documenten die ik niet wilde delen.

Hoe kan ik bovenstaande nu voorkomen, want als ik het netwerk (map Users verwijder) werkt ook de thuisgroep niet meer!!


Van een kant begrijp ik het wel omdat in Users alles zit, de gebruikers zelf met bijbehorende submappen die eigenlijk ook nodig zijn om het delen van muziek, foto`s en films mogelijk te kunnen maken.
Maar dan heb je feitelijk de thuisgroep ook niet meer nodig en kun je alles via het netwerk doen.


Hoop dat mijn vraagstelling wat duidelijker is en iemand een passende oplossing heeft. :)
 
Dank je voor de verwijzing naar de site. Dit had ik ondertussen ook al allemaal gedaan. Waarschijnlijk heb ik dat niet goed aangegeven.

Wat er bij mij gebeurt tijdens het aanmaken van een thuisgroep is dat er ook een netwerkmap aangemaakt wordt waarin dan meer is gedeeld.
Wanneer ik deze verwijder dan kan ik via de thuisgroep ook niets meer zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan