Bij opstart, internet via utp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenradus

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
7
Hallo mensen,

Even een kort vraagje, weet iemand hoe je je laptop zó kan instellen dat hij na het opstarten eerst verbinding maakt met internet via de UTP kabel? Laptop is zowel verbonden met kabel als met Wifi.

Het betreft een Asus i5 met windows 7.

Alvast bedankt!
 
Wifi uit zetten?
 
Dat kan, maar dan moet ik dat bij iedere opstart eerst handmatig doen.

Liever dat dat automatisch gaat
 
Je zegt niks over je laptop maar veel hebben er een knopje of een schakelaar voor.
Daarnaast zou hij automatisch voor de bekabelde verbinding moeten kiezen.
 
In het BIOS kan je vast wel WiFi uitschakelen?
 
Ik neig toch een beetje naar hetgeen edmoor in bericht 4 schrijft. Ik heb in de afgelopen jaren meerdere laptops gehad / gezien en bij al die machientjes werd -en bij mijn huidige laptop wordt, automatisch bekabeld gestart wanneer er een kabel ingeplugd zit. Ik neem gemakshalve daarom aan dat dat eigenlijk voor elke laptop geldt?

Mocht dat bij jouw laptop niet zo zijn : dan wordt hier in de engelse taal beschreven hoe je de prioriteit kunt veranderen : Klik, of hier in het Nederlands: Klik
 
Laatst bewerkt:
LAN / Wifi

Hoi gast0225,

Na alle stappen van de uitleg te hebben doorlopen word nog steeds niet de voorkeur gegeven voor de LAN-verbinding. (doet bij opstart wel een poging maar schiet daarna weer op wifi)

Ik kan me herinneren dat ik dit in het verleden wel een keer op deze manier heb ingesteld, eerst LAN dan Wifi, maar kan niet meer vinden hoe ik dat gedaan heb.

Ook is deze laptop laatst een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd, waarna ik alle drivers handmatig heb geïnstalleerd. Ik weet niet of het met een (ontbrekende) driver te maken kan hebben? De Athros LAN Driver heb ik al opnieuw geïnstalleerd.
 
Heb je wel een verbinding met die kabel als je WIFI uit zet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan