Regelmatig storing/geen verbinding internet via kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
599
Een goede avond,

Sinds toch wel lange tijd, ondervind ik regelmatig dat plots de internetverbinding via de kabel wegvalt. Heb alles geprobeerd, andere kabel, telkens resetten router niets helpt. Ook niet via probleemoplosser.

Via probleemoplosser krijg ik te lezen, dat er geen verbinding is. Wat zou dit kunnen zijn? Miss de laptop stuk of zoiets.


Groet,
Reindert
 
Meest logisch zou ik (met het beschreven gedrag) 3 dingen vermoeden:
a. De driver van je bedrade netwerkkaart is niet bijgewerkt. Kijk bij de fabrikant of er nieuwere drivers zijn voor je bedrade netwerkkaart.
b. Je router raakt overbelast. Dat kan vooral gebeuren bij veel en langdurige downloads.
c. Je provider heeft een probleem. Bel met je provider voor een lijnmeting of andere stappen die mogelijk een oplossing zouden kunnen zijn.

Tijs.
 
@reinvb : de door dnties onder c genoemde optie vind ik een heel waarschijnlijke. Je hebt niet vermeld welke provider je hebt en ook niet wat voor een soort internetverbinding (kabel, ADSL, glasvezel?).

Providers hebben idd. de mogelijkheid om jouw verbindingsgeschiedenis op hun scherm zichtbaar te maken en daarna eventueel een lijnmeting te doen. Ik denk dat je er handig aan doet om contact te leggen met je provider en als die zegt dat het tot en met jouw woning allemaal oké is, dan kunnen we hier verder gaan zoeken naar een oorzaak.
 
@reinvb : de door dnties onder c genoemde optie vind ik een heel waarschijnlijke. Je hebt niet vermeld welke provider je hebt en ook niet wat voor een soort internetverbinding (kabel, ADSL, glasvezel?).



Mijn provider is Ziggo. En heb een gewone kabel aangesloten op een router.

Ik heb wel net via HP de netwerkkaart bijgewerkt.

Maar ik zal maandag eens naar Ziggo bellen, voor een lijnmeting zoals door jullie aanbevolen.
 
Wanneer Ziggo aangeeft dat alles tot en met jouw (meterkast in de) woning oké is, verzamel dan eerst wat meer gevens alvorens je dat hier meldt :

Windows versie (updated?)
netwerkadapter merk en type, (updated?)
Alles origineel, m.a.w. geen 'eigen' hardware 'achter' de router van Ziggo?
Welk abonnement heb je (snelheid?)
Hoeveel apparaten zijn er passief of actief tegelijkertijd online? (passief -> bijv. een mobieltje dat op tafel ligt, maar wel aan staat / roamt)
 
Laatst bewerkt:
Okay, zal maandag laten weten wat er bij Ziggo uit de bus komt.

Bij voorbaat;

Heb geen eigen hardware achter de ziggo router.

Heb op tafel mobieltje wat aanstaat, maar zit geen internet of zoiets op.

Internetsnelheid is download = 31.76 upload = 1.70 mbps

Windows 10

Wat is netwerkadapter ?
 
Je vermeldt je intersnelheid, maar is dat het abonnnement wat je hebt of een momentopname van een downloadsnelheidstest?

Een netwerkadapter is de netwerk'kaart'/ chip, middels welke kaart / chip je computer verbinding maakt met het internet. Die vind je terug in het configuratiescherm, apparaatbeheer, netwerkdadapters. 99% van de computers heeft er 2 : eentje voor bedraadde verbinding en eentje voor wifi.
 
Internetsnelheid is het abonnement. Heb alles in een pakket van Ziggo

realtak pcle gbe family controller

QUALCOMM Atheros ar 9285 802.11b/g/n = wifi
 
Een goede morgen,

Heb zojuist met Ziggo gebeld, en gevraagd naar zo`n lijncheck. Ze hebben alles nagekeken, en was de verbinding verder goed. Het probleem schijnt volgens Ziggo te zitten in mijn laptop.

Volgens de gegevens van Ziggo, heb ik een ongeldig IP adres hetgeen de storing/internetuitval veroorzaakt.

Hoe zorg ik ervoor een geldig IP adres te krijgen voor mijn laptop? Misschien dat daar de verbindingsproblemen mee zijn opgelost?

Groet,
Reindert
 
Makkelijkste manier zou moeten zijn dat je in Apparaatbeheer die realtak pcle gbe family controller verwijderd (niet het vinkje zetten dat je ook de driver wilt verwijderen).
Daarna de pc opnieuw opstarten, zodat de adapter weer (automatisch) wordt toegevoegd.

Tijs.
 
Heb zojuist precies gedaan zoals vermeld, en heb deze realtak pcle gbe family controller verwijderd. En een herstart gedaan.

Vraagje, kunnen jullie hier zien of mijn IP adres nu wel geldig is?
 
Niet meteen, want we weten niet met wat je verbindt.
Is het een Horizonbox, dan zou je ip-adres moeten beginnen met 192.168.192

Tijs.
 
Dit hieronder is wat ik kon vinden. Maar zag in apparatenbeheer dat die family controller er nog gewoon staat. Had nogmaals uitschakelen/verwijderen aangegeven, en had toen helemaal geen verbinding meer.



*IPadress: 82.217.192.170
*Provider: ziggo.nl
*Hostname: 52D9C0AA.cm-11-1d.dynamic.ziggo.nl
*Socket: 49890
 
Dat is niet waar het over gaat.
Waar het wel over gaat is de uitvoer van:
Start cmd.exe
In het cmd-venster:
ipconfig

Tijs.
 
Ik zie een publiek ip-adres genoemd (dus geen 192.168.x.x ip-adres).
Dat betekent (dus) dat je een routermodem van Ziggo hebt die in bridge-mode is gezet.
Dat is niet standaard, dus iemand heeft dat voor je ingesteld of Ziggo heeft dat gedaan op jouw verzoek.
Zie hier

Dus is de hamvraag: Waarom staat de routermodem in bridge-modus? Heb jij dat aangevraagd en waarom dan...

[Voor je beeldvorming: Vanwege bridge-modus en géén eigen router er achter is je pc "rechtstreeks" bereikbaar voor hackers etc., dus mogelijk komt je probleem er vandaan dat hackers je verbinding (of netwerkadapter) overbelast hebben met pogingen bij je in te breken etc.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kan het bericht verwijderd worden? Volgens mij ligt alles open nu?
 
Ik heb bij Ziggo helemaal niets aangevraagd. Zolang als ik internet heb via Ziggo, staat die router van Motorola nog precies zo sinds de eerste dag.

Ik heb nooit iets veranderd.
 
Je kunt je eigen berichten aanpassen via "Bericht aanpassen" (moet je wel zijn ingelogd op het forum).
Als je de bijlage wilt verwijderen, dan kun je (in "Bericht aanpassen" modus) via de optie Geavanceerd je de bijlage(n) weer verwijderen/loskoppelen van het bericht.

Tijs.
 
Bel Ziggo en vraag wat je het beste kunt doen, nu. Laat Ziggo de Motorola z.s.m. weer in router-modus zetten, als dat kan.

Als Ziggo meldt dat die Motorola niet (terug) in router-mode te zetten is dan moet je als een haas een eigen breedband (wifi) router gaan kopen en die zetten tussen je pc en de Motorola (dus de Motorola op de WAN/Internet aansluiting van de breedband router en je pc op een van de 4 LAN aansluitingen van de breedband router).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie een publiek ip-adres genoemd (dus geen 192.168.x.x ip-adres).
Dat betekent (dus) dat je een routermodem van Ziggo hebt die in bridge-mode is gezet.
Dat is niet standaard, dus iemand heeft dat voor je ingesteld of Ziggo heeft dat gedaan op jouw verzoek.
Zie hier

Dus is de hamvraag: Waarom staat de routermodem in bridge-modus? Heb jij dat aangevraagd en waarom dan...

[Voor je beeldvorming: Vanwege bridge-modus en géén eigen router er achter is je pc "rechtstreeks" bereikbaar voor hackers etc., dus mogelijk komt je probleem er vandaan dat hackers je verbinding (of netwerkadapter) overbelast hebben met pogingen bij je in te breken etc.]Tijs.



:eek::eek: Ga er direct achteraan!!!!!!!! Ben maar een leek, maar schrik hier toch wel even van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan