Afbeeldingen bewerken in Picasa in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Heb Windows 10 vanuit Windows 8.1 geïnstalleerd.
In Windows 8 kon ik in de verkenner rechts klikken op een bestand en opteren voor "Bewerken in Picasa". Ik vind deze optie niet meer terug. Kan ik ze terug activeren?
 
Er zijn meerdere wegen naar Rome.
Als het genoeg is voor je om het "Bewerken" context item om te bouwen naar Picassa (dus niet een extra entry "Bewerken in Picassa") dan zou je dit filmpje kunnen bekijken.
Wil je "Bewerken in Picassa" extra hebben (dus dat Bewerken gewoon gekoppeld blijft aan de Photo editor), dan zul je in regedit onder
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\image\shell
een nieuwe sleutel moeten maken die je noemt "Bewerken in Picassa" met daar weer onder een sleutel die command heet en in die laatste sleutel de registerwaarde Standaard moeten ombouwen naar de opdrachtregel zoals die in het filmpje is gebruikt bij het Bewerken/Edit commando.

NB: Mogelijk is de opdrachtregel die in het filmpje wordt gebruikt "verouderd" t.o.v. waar bij jou Picassa staat en hoe het Picassa programma heet, dus let daar ook op.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Heb momenteel geen tijd/zin om me te gaan verdiepen in andere programma's.
Welk is er trouwens aan te raden? Niet al te ingewikkeld, zoiets als Picasa.
Maar ondertussen heb ik er in de instellingen van Picasa voor geopteerd dat dit het standaard programma is voor afbeeldingen.
Als ik nu rechts klik kan ik openen in Picasa Photo Viewer en van daaruit bewerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan