Photoshop slaat niet op op D "disks is full"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste mensen

mijn Photoshop slaat niet op op de schijf D, because "the disk is full", ondanks dat er méér dan genoeg ruimte is, namelijk 1,07 TB.

Als ik de scratch disks verander in preferences, haalt het niets uit.

Alvast bedankt!

Thomas
 
Je geeft wel erg weinig informatie; blijkbaar heb je een D-schijf, maar is dat een losse externe schijf? Een partitie op een harde schijf? Heb je met andere programma's geen problemen om op te slaan op de d-schijf? Geld het voor alle mappen op die schijf? Voor alle bestandstypes?
 
En hoe is d: geformatteerd ? Ntfs, fat32, exfat?
En praten we hier wel over pc? Of toch Mac?

Sluit aan op de informatievragen waar OctaFish het over had.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Windows 7.
D is een deel van de harde schijf.
NTFS.
Heb je met andere programma's geen problemen om op te slaan op de d-schijf? Nee.
Geld het voor alle mappen op die schijf? Ja.
Voor alle bestandstypes? Alles van Photoshop.
 
Er lijkt geen relatie te zijn met de scratch disk, want dat is een andere foutmelding.
Kijk eens naar de suggesties op Google: Zoeklink

a. Zo kan het zijn dat je versie Photoshop zodanig oud is (bijv. versie 7) dat die niet overweg kan met grote partities en dan denkt dat er onvoldoende opslagruimte op vrij is.
b. Andere suggestie die ik vond (klinkt wel vergezocht, dus geef ik niet veel kans) is het deïnstalleren van Photoshop op de C: schijf en het dan opnieuw installeren op de schijfletter die de problemen geeft (dus installeren in een map op D: in jouw geval).
c. Vlgs. deze link zou het PSD bestand te groot zijn (groter dan 2 GB) en zou je dan uit moeten wijken naar het PSB bestandsformaat. Overigens zou je dan dat "disk is full" op elke schijfletter moeten krijgen waar je het bestand probeert op te slaan, niet alleen op D:

Verdere suggesties dus via de gegeven zoeklink.

Tijs.
 
Er lijkt geen relatie te zijn met de scratch disk, want dat is een andere foutmelding.
Kijk eens naar de suggesties op Google: Zoeklink

a. Zo kan het zijn dat je versie Photoshop zodanig oud is (bijv. versie 7) dat die niet overweg kan met grote partities en dan denkt dat er onvoldoende opslagruimte op vrij is.
b. Andere suggestie die ik vond (klinkt wel vergezocht, dus geef ik niet veel kans) is het deïnstalleren van Photoshop op de C: schijf en het dan opnieuw installeren op de schijfletter die de problemen geeft (dus installeren in een map op D: in jouw geval).
c. Vlgs. deze link zou het PSD bestand te groot zijn (groter dan 2 GB) en zou je dan uit moeten wijken naar het PSB bestandsformaat. Overigens zou je dan dat "disk is full" op elke schijfletter moeten krijgen waar je het bestand probeert op te slaan, niet alleen op D:

Verdere suggesties dus via de gegeven zoeklink.

Tijs.

Bedankt voor het meedenken Tijs.
a. Dat zou kunnen.
b. dat lijkt me ook niet, nee.
c. De grootte van het bestand maakt niet uit. Ook mini bestandjes slaat hij nooit op.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan